Pagina's

donderdag 3 mei 2012

Neuzen en grijze haren.

Een neus hebben we allemaal. De één een iets normalere dan de ander..

En ik, ik ben blij als ik mensen hoor die ook balen van hun neus. "Jij", zeggen ze. "Jij. Jij hebt zo'n bescheiden neusje" (Realiteit: Ik heb een neus als Jans, uit Jan, Jans en de kinderen). "Nee, zie de mijne," zeggen ze dan. "dat is net zo'n paddestoel met gaten" (helemaal niet waar). Of ze roepen: "Nee, je mag mij niet van de zijkant fotograferen want dan zie je m'n neus zo gek." En dan denk ik: Hoera, er zijn er meer.

En dan het grijze haren verhaal. Zo heel af en toe vind je er eens één (die meteen met een rotgang de prullenbak ingaat want niemand wil herinnerd worden aan verval). Uren piekeren, want ach: je wordt grijs. Je wilt je haar nog laaang niet verven of kleurshampooën - want die keer dat je dat laatste deed in januari, was je haar in juli nóg rood.

Totdat je bij de één na de ander hun eerste grijze haar ontdekt. Volgens mij krijgen de mensen een hekel aan me ^^.

(En dit is flauw en nutteloos. Maar af en toe).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten