Pagina's

dinsdag 15 mei 2012

Een film en moeheid!

Wat was gisteren hectisch, even.

Ja, ik geef toe dat ik 's middags het allerminst productief van iedereen was door gewoon moe op de bank te hangen. Maar 's avonds zou ik met een stel mensen naar '58, een film over armoedebestrijding. Dus op een gegeven moment moet je dan stoppen met al dat geluier.

Dus. En toen deed de kat ineens raar. Mauwen. Plassen in een hoekje in de kamer - klopte niets van. In alle overbezorgdheid kon ik amper eten. (Veel trek, later op de avond). Meteen na het eten is m'n moeder met de kat in een weekendtas (omdat we geen kattenmeeneembakje hebben - of hoe je zo'n ding ook noemt) naar de dierenarts gegaan. Gelukkig was het alleen maar blaasontsteking. Dat hoorde ik toen we bijna naar binnen zouden gaan voor de film. (Heb uit pure vreugde iedereen die beschikbaar was even gehugd. Tsja).

En toen de film dus. 58, gebaseerd op Jesaja 58. De film laat zien hoe ontzettend erg armoede is. En hoe kerken en projecten als het ware hoop bieden aan mensen. Het idee dat mensen eigenlijk alleen maar overleven, de ene dag door om de andere door te komen. Building dreams in the sky. Kleine kinderen die al weten dat dromen geen zin heeft. Een man die berustend kijkt. Geen toekomst.
Ik ben eigenlijk te moe nu om er meer zinnigs over te zeggen, maar het raakte me wel.. en word een beetje chagrijnig van ons nietsdoen eraan soms. Als iedereen zo leefde als de Nederlanders hadden we drie keer de aarde nodig - las ik vandaag. Krankzinnig.

En nu, nu ben ik kapot. Ik ben alleen maar kapot deze dagen - komt omdat ik 's avonds steeds pas om 12 uur in bed lig en om 4 uur weer wakker word, uren wakker lig en pas inslaap als ik mijn bed weer uitmoet. (Meestal middenin de mooiere dromen). O bah, ik wil eigenlijk leuk en gezellig bloggen, maar zelfs dáár ben ik te moe voor. Snel maar weer dan.

Oja, onderstaand liedje zat in de aftiteling van de film.

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig liedje... Die film heb je zeker niet in een 'gewone' bioscoop gezien? Hij lijkt me erg mooi, zou ik 'm ook op internet kunnen vinden denk je?
    Fijn trouwens dat je kat niet doodziek is maar gewoon blaasontsteking heeft! Ik zou ook hysterisch in paniek raken als onze hond in de kamer zou poepen of zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi he! :) Nee, het was een vertoning in een kerk.. de film is van compassion.. en op internet zie ik alleen trailers. Maar wie weet komt het nog!? En echt! Bizar hoeveel je om zo'n beest geeft als het eropaan komt :).

      Verwijderen