Pagina's

donderdag 29 maart 2012

No, no, my God..



Fear - door: Eva Pickova, 1929-1943.

Today the ghetto knows a different fear.
Close in its grip, death wields an icy scythe.
An evil sickness spreads, a terror in its wake,
The victims of its shadow weep and writhe.

Today a father's heartbeat tells his fright
And mothers bend their heads into their hands.
Now children choke and die with typhus here,
A bitter tax is taken from their hands.

My heart still beats inside my breast
While friends depart for other worlds.
Perhaps it's better - who can say?
Than watching this, to die today.

No, no my God we want to live!
Not watch our numbers melt away.
We want to have a better world.
We want to work - we must not die!

3 opmerkingen:

  1. Mijn ouders luister(d)en vaak Adrian Snell, dus het lied komt me bekend voor. Ken je de cd 'every place under the stars' van hem? En 'the passion'? Die zijn ook heel erg mooi, muziek en tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had je deze niet ooit lang lang geleden op je andere blog geplaatst? Sindsdien staattie namelijk in mn afspeellijst (a)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh, volgens mij heb ik 'm inderdaad al eens eerder ergens gepost :). Ik vind de emotie bij de danser zo mooi..
    En @ Charlotte: Ik ken wel wat liedjes van die cd's! Zijn idd mooi!

    BeantwoordenVerwijderen