Pagina's

dinsdag 6 maart 2012

Daar worden de mensen moe van..

Als je verliefd bent en je praat er teveel over is het niet goed. Dan worden de mensen móe van je. Als je luduvudu hebt en je praat er veel over is het niet goed. Daar worden de mensen ook al moe van. (Hoe kan dat? Ze zouden blij moeten zijn) Als je luduvudu over is en je praat er veel over, is het niet goed. Daar worden de mensen namelijk - hoe raar - MOE van.

Als je iets niet durft is het niet goed. Daar irriteren de mensen zich aan. Als je het nog steeds niet durft, maar wel doet en trots bent op je overwinning kijken ze je vreemd aan. Want het was toch heel normaal? Daar hoor je niet trots op te zijn. Nee, eerst worden ze er moe van dat je dingen niet durft. Vervolgens worden ze er moe van dat je het wel gedaan hebt.

Als je goed bent in zenuwen over wat ook is het niet goed. Want daar worden de mensen moe van. Nee, wees vooral niet bang dat ze het vervelend voor jou vinden dat je 24/7 met jezelf opgescheept zit. Ze vinden het vooral beroerd voor zichzelf. Ze worden overal zo moe van. Ze worden het zo zat.

En daar word ik nou moe van. Want wanneer doe je het goed?

(Of moet je het 'ik-vind-het-belangrijk-wat-de-mensen-zeggen-duiveltje' een optater geven?)

7 opmerkingen:

  1. Hééél herkenbaar!:) en je hebt t zó leuk op geschreven.. :D hier wordt ik nou BLIJ van :) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch enigszins last van vermoeidheidsverschijnselen Butterfly ?
      Want daar word(!) jij blij van.
      Fouten maken mag hoor, maar zulke... ;-p
      (Ben ik gewoon niet van jou gewend ;-)

      Verwijderen
    2. Oeps. jaa en ik was idd kapotmoe gister.. :p maar dat is geen excuus.. heel slecht. (A)

      Verwijderen
    3. Ah, maar je mag best een kéér een spelfout maken hoor :).

      Verwijderen
  2. Ach ja, het maakt in principe niet uit, als de balans maar een beetje goed is (niet dat de één de hele tijd praat en de ander niet).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! En ik denk dat ik zelf soms ook de neiging heb om echt veel teveel over hetzelfde te praten. Dus ook niet heel raar dat mensen er moe van worden (a). Maar ik vond het even grappig toen ik erbij nadacht dat het eigenlijk nooit goed is!

      Verwijderen
  3. Die zin tussen haakjes kan sowieso geen kwaad volgens mij. :)
    En ik vroeg me af: hoe weet je dat 'ze' er moe van worden? (Omdat ik zelf nogal eens de neiging heb dat heel hard voor andere in te vullen terwijl het niet per se zo is...)

    BeantwoordenVerwijderen