Pagina's

maandag 26 maart 2012

I wonder..

En toen zeiden ze dat mensen niet boos op God mogen zijn als mensen doodgaan. Want dat hoort niet. God is altijd goed en we mogen geen vragen stellen bij wat Hij doet. Maar waarom eigenlijk niet?(Pijnlijke vragen. Eerlijkheid. Gebroken harten. Maar God hoort ons liever eerlijk zijn dan net-doen-alsof-we-het-allemaal-wel-prima vinden. Dat denk ik. Hij weet toch al wel wat een puinzooi het vanbinnen kan zijn). Dus I wonder why the good man dies, the bad man thrives, Jesus cries, cause He loves them both. (Dat vraag ik me echt af).

En: Where is God in the night sky?/ Where is God in the city light?/
Where is God in the earthquake?/Where is God in the genocide?/Where are you in my broken heart?/
Everything seems to fall apart/Everything feels rusted over/Tell me that you're there.


Verstop je voor God. Doe vooral alsof je beter bent dan je bent. Verstop je vragen, omdat Hij ze niet mag zien. Doe alsof. Fake. Maar tegen wie moet je dan eerlijk zijn als dat tegen Hem niet mag?  Bovendien weet Hij alles toch al.

4 opmerkingen:

  1. Goed dat je zo eerlijk bent ! En dat dit eens benoemd wordt en je dat andere gelijk aan de kaak stelt.

    Hele herkenbare vragen denk ik ook. Misschien kan ik er nog wat mee, maar dan doel ik niet zozeer op het beantwoorden daarvan hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een plekje gevonden
    Aan de Oudegracht
    Eens in de paar maanden
    Zit ik hier de halve nacht
    Aan het water in gedachten verzonken
    'Wordt steeds later
    Ik heb net mijn derde biertje opgedronken
    Hier aan de kade
    Vraag ik heel wat af
    Heer, antwoord niet op alles
    Want daarvoor ben ik te laf

    Ik ben niets kwijt, maar toch
    ben ik aan het zoeken
    Ik wil de wereld, maar heb
    slechts water aan mijn voeten

    Hoe vindt U eigenlijk dat het tot nu toe gaat?
    God bent U blij met wat ik ervan heb gemaakt?
    Want zie U , leven doe ik ook pas voor het eerst
    Ik begon zonder ervaring
    en heb gaandeweg geleerd
    Wat vind U trouwens van de
    keuzes die ik maak?
    k probeer naar U te luisteren,
    maar ik hoor U niet zo vaak
    Komt U anders langs? Ik zit hier
    nog wel een uur of twee
    Loop gerust over het water,
    daar hebt U ervaring mee

    En wilt U dan vertellen van
    Uw grote plan
    daar probeer ik in te passen,
    ook al snap ik er niks van
    Ik beloof dat ik zal luisteren
    en zelf echt stil zal zijn
    En het zal U niet verbazen dat
    dit moeilijk is voor mij

    Ik sta op van mijn plekje
    Aan de Oudegracht
    U bent niet langs komen lopen
    Ik had het ook niet echt verwacht

    God bedankt, dat ik zo met U mag praten
    En dat U altijd luistert, naar wat
    Uw kinderen U vragen

    - Matthijn Buwalda -

    Enne dit is zó herkenbaar. En ik geloof idd dat je ALTIJD naar Hem toe mag gaan.. zélfs met je vragen waar Hij nou is.. Maar geloof dat Hij je hoort is wél een vereiste.. dat gaat zo vaak mis.. we bidden wel.. maar eigenlijk geloven we tóch niet dat Hij ons hoort.. :)

    zoals:
    Mn keel is droog van al het roepen
    Mn benen slap van al het lopen
    K ben nu al zo lang aan het zoeken
    Waarom zou ik nog op u hopen

    U bent nu aan zet
    Het is uw besluit
    En als u niet wilt helpen
    Dan kom ik er zelf wel uit

    Laat me schreeuwen naar de hemel
    Mijn longen uit mn lijf
    Want waarom zou ik nog bidden
    Als ik toch geen antwoord krijg?

    Ik heb tijden lang gezwegen
    U hebt kans genoeg gehad
    Wilt u mij misschien niet spreken
    Ik ben de stilte meer dan zat

    Mn hoofd is moe van het geloven
    Mijn armen slap van al het tillen
    Waarom voel ik me bedrogen?
    Waarom blijft het stil vanbinnen?

    U koos toch voor mij
    Is dit dan wat u wilt
    En nu het er op aankomt
    Waarom bent u stil?

    Laat me schreeuwen naar de hemel
    Mijn longen uit mn lijf

    Doorbreek de stilte
    Wees het water in mijn droge land
    Doorbreek de kilte
    In mijn hart mijn ziel en mijn verstand
    Ik heb u nodig
    Kom alstublieft een stukje dichterbij
    Ik heb u nodig
    Zonder u is alle kans op hoop voorbij
    (ook van Matthijn)

    Wow lange reactie. :)
    Sorrie ik ben best wel van de songteksten... en die van Matthijn zijn zo lekker eerlijk!:) en herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ze zijn in het Nederlands. Scheelt voor mij wel voor het begrijpen daarvan... ;-)

      Je hebt gelijk hoor: Geen fake bij Matthijn !
      (Dat zit `m vast in de eerste 6 letters van z`n naam, denk ik... ;-)

      Verwijderen