Pagina's

woensdag 5 september 2012

Over hoofdpijn en iets fijns.

Ik ben moe. (En zeg nou niet dat ik dat niet mag zeggen want ik zeg heel vaak tegen mensen dat ik moe ben, of duf, zodat mensen het me niet kwalijk nemen als ik iets doms zeg of lusteloos overkom of wat dan ook). Ik. ben. echt. moe.

En ik kan ook wel vertellen hoe dat komt. Ik ben 'gezegend' met hoofdpijngenen (eigenlijk noemen ze het migraine, maar ik vind het zo'n enorm zeikwoord. Dat aine aan het eind dat doet het hem, dat doet al bijna pijn). Het betekent dat zodra je hormonen een beetje vervelend worden, je hoofdpijn krijgt en niet zomaar hoofdpijn maar verlammende hoofdpijn die ervoor zorgt dat je geen hap door je strot krijgt en alleen maar in bed kunt liggen en wensen dat je kon slapen want dan voel je het tenminste niet. Aan het einde van de dag heb je aan niemand zo'n hekel als aan jezelf omdat je stinkt en er niet uitziet. (Gelukkig bestaat er zoiets als douchen). Mijn migrainedag is nu voorbij en ik hoop met mijn hele hart dat het voorbij blijft en dat het niet geniepig en gemeen terugkomt. (In dat opzicht zijn triptanen een uitkomst, maar vandaag wilden ze niet erg helpen).

Dat klinkt allemaal dramatisch en zielig en zo voelde ik me ook. (De meeste mensen hebben geen zin om dramatische en zielige blogs te lezen en veel mensen vinden migraine ook je reinste onzin - ik herinner me dat mensen vroeger dachten dat ik voor de fun eens in de zoveel tijd thuisbleef van school. O ja, hoera, wat had ik een plezier terwijl ik daar op de bank lag).

Maar behalve dramatische en zielige verhalen: Ik ben nu een masterstudent. Ik vind het verschrikkelijk eng klinken en ik heb het gevoel dat ik zonder dat ik kan zwemmen in een hele diepe zee ben gesprongen (ergens in het midden, waar je met geen mogelijkheid terug kunt zwemmen naar de kant). Maar hoe dan ook, ik haat dingen regelen enzo maar ik heb gisteren de stoute schoenen (dat klink best fout) aangetrokken en heb een docent gemaild die een leuk onderzoeksproject in de aanbieding had. En het allerleukste was dat hij meteen terugmailde dat ik langs mag komen voor een afspraak. Dus. Hoera enzo, mijn eerste half jaar van de master is gevuld met twee vakken en een thesis. Nu zoek ik nog iemand die goed is in sollicitatiebrieven schrijven, want ik moet dus solliciteren voor een stageplek voor het tweede half jaar en ik vind het DOODENG. Ik zie m'n sterke kanten nog niet zo en dat is natuurlijk wél heel belangrijk! En ik voel me niet capabel enzo, maar dat voel ik me ook niet voor het onderzoek. En toch. Het idee dat je iets geregeld hebt, al is het maar een onderzoeksproject, voelt toch wel echt heel goed :). En het voelt zo goed om dingen te doen die je eigenlijk eng vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten