Pagina's

maandag 24 september 2012

Dingen die ik denk.

1.) Te vaak denk ik 'o help'. En maak ik hele neutrale prima situaties 'o help' situaties. Nu we aan het therapieën zijn, realiseer ik me pas hoe vaak ik 'o help' denk.
2.) Ik denk dat ik onzeker overkom en ik haat dat en ik wil niet dat mensen lief voor me zijn omdat ze me anders zielig vinden of wat dan ook, dan heb ik liever dat ze me uitfoeteren, want wat heb je eraan als mensen alleen maar aardig tegen je zijn op het moment dat je jezelf aanstelt? Nou? Het is alleen maar een motivatie om je vaker zielig en aanstellerig te gaan gedragen want dán.. dán.. mensen moeten gewoon in het algemeen maar wat liever en knuffeliger worden.
3.) Ik vind knuffelen fijn maar ik kom erachter dat ik geen initiatief neem. Hoe dan ook niet. Ik durf niet. Want stel dat het even niet passend is enzo. (Ik heb de scripts echt niet op een rijtje).
4.) In dat kader: In het college van vandaag ging het over schaamteopdrachten. Expres met een halve wc-rol bij je broek of rok uit een rondje gaan lopen. Bij wildvreemden aanbellen met de vraag of je bij hen in bad mag. (Of je tussenin mag slapen is misschien nóg schaamtevoller.. het is stiekem heel erg leuk om dingen te bedenken). Als ik cliënt was en één van die dingen moest doen zou ik het zo hard niet doen. Misschien moet ik eens beginnen met knuffelen, zomaar. (Maar niet met wildvreemden dan weer want dan vind ik knuffelen helemaal niet fijn).
5.) Ik verbaas me over het hoge aantal platgereden egeltjes. Liggen er dan overal overheerlijke boterhammen met jam aan de overkant van de weg als motivatie om over te steken (en dan vooral platgereden te worden?).
6.) De herfst is zo fijn. Ja, het regent en ja, het waait. Maar wacht maar, binnenkort gaan die blaadjes fijn verkleuren en gaat het lekker ruiken en zit ik heerlijk met een kopje thee binnen te studeren. (Hm. Studeren, dat is dus wel fijn, maar soms word je ook een beetje verdrietig om de bergen werk en nachtmerries over gemiste tentamens enzo).
7.) Gedrag heeft schijnbaar áltijd een functie. Het is zinvol. Nice. Dus al je luduvudu koesteren als een kostbare schat heeft ook een functie.. ben ik even blij dat ik daar geen last van heb. (Nog niet. En ik hoop van nooit meer).

3 opmerkingen:

  1. 8.) En als laatst... zijn vierde pootje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha dat is van dat liedje 'Egeltje wat doeeeeeee je daar in dat grote stille bos', net als die boterham met jam! :D

    Het lijkt me trouwens altijd al best ingewikkeld om Psychologie te studeren omdat je dan, denk ik, ook uiterst diep gaat nadenken over je eigen psyche en wat daar allemaal wel niet aan mankeert. Dat je bijvoorbeeld wel erg vaak 'oh help' denkt te zeggen, en dat je gaat bedenken of dat wel normaal is. Hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen