Pagina's

zaterdag 26 januari 2013

Relaxdag!

Ik ben alleen thuis vandaag en ik ga ervan genieten. (Eigenlijk is het opvallend in hoeverre mijn blog een soort van dagboek is hè? Maar misschien komt dat ook wel omdat mijn leven te hectisch is om veel andere dingen hier neer te zetten). Hectisch, omdat ik - wat ik vast al gezegd had - in de afrondingsfase van mijn masteronderzoek zit en dus moet analyseren. Het is zo erg dat ik er al twee nachten over heb gedroomd en dat als ik bezig ben met analyseren ik amper meer weet dat ik leef ofzo. En áls ik dan al even naar beneden ging om thee te drinken dan hamerden mijn gedachten als een malle in mijn hoofd dat ik weer naar boven moest (en snel) omdat daar een mooi spss-databestand op mij wachtte. Anyway, ik heb de analyses inmiddels wel zo'n beetje uitgevoerd - maar ik heb dus nog net zo'n onderbuikgevoel als vroeger bij wiskunde, want als er een mogelijkheid was tot een bepaalde fout dan was ik degene die hem maakte. Dus straks zijn al mijn mooie significante resultaten alleen maar het resultaat van een hoop domheid van mijn kant. (Straks word ik opgesloten omdat ik de wetenschap geen dienst heb bewezen. Dan moet ik vanuit de gevangenis bloggen).

Maar goed, ik ben dus alleen thuis en ik ga ervan genieten. Pistoletjes gekocht, want die zijn lekker - en mijn haakwerkje ligt klaar (muhaha, nu voel ik me bijna alsof ik zodadelijk een praatje ga houden over mijn kunstgebit) en ik ben nog een mooi boek aan het lezen (eten, bidden, beminnen, best tof om te lezen, al heb ik niet zoveel met dat yoga-gebeuren). Misschien ga ik zelfs maar weer eens fluit en gitaar spelen want dat is allemaal alweer veel te lang geleden.

Gisteren was een goede vriendin van mij jarig en op haar verjaardag was haar aanstaande schoonfamilie aanwezig - die zo ontzettend muzikaal was. Ik vond het echt heel, heel erg tof om gewoon 's avonds in een huiskamer te zitten met heel veel mensen en dan een man - geen idee hoe oud - die een gitaar pakt en eventjes John Denver eruitknalt - en dan ook echt mooi en er vervolgens ook nog eens enorm mooi bij zingt. En een ander, die geloof ik zo'n beetje singer-songwriter was, die zomaar een liedje van Ray LaMontagne zingt. Ja, muziek is tof!

Nu nog maar even een liedje van Ray LaMontagne dan, met dank aan Ties, die hem ooit op haar blog postte.




1 opmerking: