Pagina's

zaterdag 18 februari 2012

Tussen haakjes.

Toch denk ik dat, als je dingen niet kunt zeggen zonder al te moeilijke woorden te gebruiken, je ze maar beter helemaal niet kunt zeggen. (Ja. Ik ben gefrustreerd. En niet door iemand - o wacht, wél door iemand. Het zit namelijk zo: We hebben dinsdag vrij van een college (zodat ik mooi een ander college kan volgen, dan) omdat de docente carnaval wil vieren. Leuk enzo. Ook best prima. Ik vind vrij zijn he-le-maal niet erg. Maar nu moeten we zes hoofdstukken uit een ***boek samenvatten. Stel je voor, een dame die hossend door de stad trekt op hoempapamuziek en wij die zitten te tobben achter onze laptopjes/pctjes om ook maar íets te snappen van zinnen als 'Volgens anderen is verbeelden de werkzaamheid van de geest die aan de andere functies ten grondslag ligt'. Vooruit. Die zin lukt nog als je je een beetje inspant. En met moeilijkere zinnen stoot ik lezers af. Dus maar niet doen. Maar ik haat het dat ik zes wazige hoofdstukken moet gaan samenvatten, terwijl ik ook 'intimate relationships' kan lezen. Of gewoon 'het vertrek van de mier'. Of 'verhaal van mooi meisje'. Of gewoon Casting Crowns kan luisteren - omdat dat mooier wordt als je het vaker luistert én omdat ik wil inluisteren voor de EOJD. Anyway, dit is het langste verhaal wat ik ooit tussen haakjes heb getypt. En ook niet heel nuttig). Ik wilde eigenlijk een betoog houden waarom mensen altijd van die moeilijke woorden gebruiken - en af en toe 'wellicht' zeggen valt daar niet onder - en zinnen die zo volstrekt onbegrijpelijk zijn - en dan vervolgens menen dat er mensen zijn die het (willen) snappen. Maar ik geloof dat ik zelf vrij onlogisch aan het schrijven ben, nu. Dan ga ik maar verder met Casting Crowns luisteren. En een fijn hoofdstuk over Bestaansoriëntatie samenvatten. (Hoera). (Ik ruik de eucalyptus weer, overigens).

(Voor de lezers die dit allemaal stom gezwam vonden - vind ik ook-, maar zwamblogs worden het best gelezen). Ik heb een briljant liedje voor jullie! (En ook als je het geen stom gezwam vond mag je 'm luisteren, vanzelfsprekend). Het gaat over dansers en dichters *yay*. En ik vond 'm wel briljant vormgegeven ofzo.







*Ik snap regelafstanden niet in blogger. Dus vandaar dat alles een beetje gek op elkaar gepropt zit.

1 opmerking:

  1. Helemaal eens met jouw standpunt ! Die gedachte komt namelijk ook weleens bij mij op en om eerlijk te zijn is je weblog er ook niet altijd van gevrijwaard. (Is dit ook een te moeilijk woord ? ;-) Of ben ik nu in de war met de Brievenaanvanalles-blog ? Het kan ook in de reacties zitten. Ik heb even geen zin om te kijken waar dit hier dan daadwerkelijk het geval was. Maar ik zou het wel goed vinden als iedereen er rekening mee zou willen houden. Je schrijft tenslotte niet alleen voor jezelf.
    En inderdaad, "wellicht" kan nog wel. Ik gebruik het bijvoorbeeld als ik de woorden "misschien" en "mogelijk" kort daarvoor al gebruikt heb, om onnodige herhaling te voorkomen.

    I like Casting Crowns ! Zeker ook dit nummer. Het is knap om de tekst op zo`n eenvoudige wijze weer te geven ! Wellicht (;-) is dat het wat jou hierin aanspreekt. Een bevestiging ook dat wij het allemaal niet zo ingewikkeld hoeven te maken.

    Goed weekend weer verder !

    BeantwoordenVerwijderen