Pagina's

vrijdag 17 februari 2012

En maar weer een virus.

Nog maar een paar weken geleden waren we met z'n allen geveld door een stom griepvirus. Ik háát griepvirussen, laat me dat vooropstellen. Hoe de één na de ander besluit om ziek te worden. En nee, nu zijn er even geen griepvirussen. Normaliter word je immuun (voorlopig, totdat het virus zich weer aanpast - slimme krengen). Maar je wordt niet immuun voor ándere virussen..

En één van die dingen waar ik nogal vatbaar voor ben zijn de verkoudheden. En als je iets doet doe je het goed. En dus lig ik nu met de laptop en een needtobreathemuziekje op de bank. Dat is alweer heel wat meer dan vanmorgen. Maar beter ziet niemand mij nu. *U kent dat wel, een pyjama, ongekamd haar, wazige blik*. Die ellende begon dinsdag al met een kriebelkeel. En een gruwelijke loopneus tijdens het college van gisteren. (Waarin we de IJsman gingen bekijken uit 'de wandeling' van de KRO - juist toen het leuk begon te worden zette mevrouw de aflevering stop, zodat we heel nuttig konden kijken op welke manier deze man tegen de zaken aankeek. Niet al te gezond als je in een bak met ijsklontjes gaat zitten met het idee dat je cardiovasculaire systeem daar wel tegen kan. Hij had het overigens niet over 'kou' maar over 'de koude'). Tegenover me zat iemand anders ook te snotteren. En op de één of andere manier voelt dat zo als lotgenoten. In ieder geval had ik eigenlijk moeten werken vanmorgen. En ik haat het om te snel af te zeggen, want gemotiveerde mensen werken natuurlijk ook door als ze eigenlijk niet kunnen.

Ik voel dat ik zin heb om te gaan vertellen wát een hoofdpijn ik had. (Die nu wat minder is). En hoe ontzettend vast alles zat (wat nog zo is). En dat ik zo allerverschrikkelijkst niks ruik. Je kent die stoomtabletten? Dat je met een handdoekje gebogen op de grond ligt, niet om te worshippen, maar om eucalyptusdampen in te ademen. En terwijl anderen dan roepen dat dat zo enorm sterk ruikt, kun je alleen in innig zelfmedelijden zwelgen (mooi woord is dat) want je ruikt zélfs die eucalyptusdamp niet.

(En nu wil ik eigenlijk ook wel een voorraad medelijden van mijn lezers. En ik wéét dat ik aan het drammen ben, deze maand. Maar snel beter!).

Nu ga ik - en dat is niet zielig - gezellig verder laptoppen en 'iedereen was er' uitlezen! :)

3 opmerkingen:

  1. Ach wat heb ik ene medelij met je <3;)
    een heeeeeeeeeeeele dikke knuffel!<3
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap meid !

    Aha, dat beloof jij zelfs ook nog ! ;-p

    Maar je blijft leuk schrijven ! Of het onderwerp nou prettig is of niet, dat maakt geen verschil. Zoals ook het dagje "dippen" laatst... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahw het komt goed hoor! veel beterschap en vitamines toegewenst :)

    BeantwoordenVerwijderen