Pagina's

donderdag 7 februari 2013

Love me for me.

Who will love me for me
Not for what I have done
Or what I will become
Who will love me for me

uit: What love really means, JJ Heller.

Op de één of andere manier vond ik deze regels zo mooi. Want het is niet zo moeilijk om van iemand te houden om wat die persoon doet - of om wat die persoon kan worden - misschien zelfs om wat die persoon voor jou kan zijn. Maar houden van iemand gewoon om iemand en verder helemaal niets.

Dat wil ik.

Soms word ik wel verdrietig van die mensen die zeggen dat we eerst, allereerst van onszelf moeten houden voordat we van een ander kunnen houden. Dan betekent alles niets en is alles lucht of as of iets wat vergankelijker dan vergankelijk is. Want ik vind mezelf nog steeds niet leuk - ook al zijn er heus wel dingen aan mezelf die ik wel leuk vind. (Ik vind het dus gemeen als ze dat zeggen want wie zegt dat je dat moment ooit bereikt?).

(Tenzij mensen zeggen dat ik iets goed heb gedaan of dat ze me wel aardig vinden. Dan vind ik mezelf eventjes leuk. Eventjes maar. Maar ik moet mezelf niet leuk vinden omdat een ander dat toevallig vindt, omdat een ander zo veranderlijk als het weer kan zijn). Ik heb in ieder geval niet de intentie om te willen dat iemand van me houdt zodat ik mezelf dan wat aardiger ga vinden.

Maar het blijft allemaal maar complex. Sommige gedachten kun je nieteens onder woorden brengen. Laat staan gevoel wat alleen maar gedachten voort zou moeten brengen of wat een gevolg zou kunnen zijn van die gedachten.

2 opmerkingen:

  1. Je hoeft helemaal niet eerst van jezelf te houden voor je van iemand anders kunt houden. Dat is je reinste onzin. Vaak leren mensen pas van zichzelf houden wanneer iemand anders zoveel van hen houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat Nadine zegt, want dat zou ook betekenen dat je niet van je ouders houdt enzo, terwijl dat wel zo is (neem ik voor hem gemak aan).

    BeantwoordenVerwijderen