Pagina's

woensdag 1 april 2015

De allerrlekkerste brownies.

In die periode van de maand dat je alleen maar zin hebt in chocola (en iedereen uitscheldt, gewoon omdat je er zin in hebt en bij voorkeur verkeer wat niet opschiet) en je je opgeblazen voelt als een pompoen, is niets zo fijn als iets wat stevig naar chocola smaakt. Troostvoer. Ofzo.

Daarvoor heb ik een bak met paaseitjes waar ik me gisteren een beetje bijna misselijk aan heb gegeten. (Maar ik moet toch nog een kilo of vijf aankomen voor een beetje een normaal gewicht, dus ik vind dat het mag).

Maar alleen paaseitjes is niet voldoende. Met baantjes die ik vooral in de avonduren doe, is het wel belangrijk dat ik overdag wat tijdvulling heb. Dus ik ben creatief (borduren, ah ik voel me zó 80 soms) en ik kook en bak. In dit geval iets met chocola. En met karamel. (Je zou dus aan Tony Chocolonely Karamel-Zeezout kunnen denken). Ik ontdekte dit prijswinnende recept. Het kostte een paar uurtjes (want karamel maken kost tijd, beslag maken en noten in stukjes breken ook en vooral: alle vieze zooi afwassen: dat kost pas écht tijd).

Maar dan heb je ook wat. Want het is LEKKER.

Wat er uit de oven kwam.

2 opmerkingen: