Pagina's

dinsdag 18 augustus 2015

Mooie vrouwen.

Ik weet niet of het een man-vrouwverschil is, maar misschien wel. Ik kan namelijk prima benoemen welke vrouwen ik mooi vind. (En welke mannen, natuurlijk, dat ook, want ik val niet op vrouwen). Maar doen (heteroseksuele) mannen dat ook, onderling? Zeggen dat ze iemand (een andere man?) mooi vinden? Zonder seksuele lading? Ik denk zomaar van niet.

Want dat merk ik dus. Ik kan vrouwen heel mooi vinden, stiekem jaloers op ze zijn omdat ze zo mooi zijn en me bedenken dat ik er ook zo uit wil zien. Me laten inspireren heet dat. Vandaar dat ik soms ineens mijn haar verf (ik vind kastanjebruin of donker haar echt heel mooi). Of vandaar dat ik een pony knip - want ik vind donker haar met een pony echt heel, heel mooi. Natuurlijk ben ik dan weer chagrijnig omdat het bij de vrouwen die ik mooi vind, mooier uitvalt dan bij mij.

Er zijn verschillende categorieën mooie vrouwen. Heel erg mooie vrouwen die heel erg onzeker zijn over zichzelf. Heel erg mooie vrouwen die wéten dat ze mooi zijn (maar ik sluit niet uit dat ze eigenlijk ook in de eerste categorie thuis kunnen horen). Heel erg mooie vrouwen die helemaal niet meer heel erg mooi zijn als ze geen foundation of make-up gebruiken. Heel erg mooie vrouwen die echt Niet Aardig zijn (bitches!). En de mooie vrouwen met een Goed Hart.

Ik denk dat het typisch iets vrouwelijks is.
Elkaar kunnen haten.
Maar elkaar ook ontzettend bewonderen.

Welk type vrouw vind jij mooi?

(Ik zal ook eens bloggen over mooie mannen. Maar daarin ben ik een beetje net als de meesten, vrees ik).

3 opmerkingen:

  1. Haha, je hebt gelijk... Ik zou wel even m'n wenkbrauw optrekken als Stef zegt dat ie iemand een mooie vent vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa, ik herken het! En toen ik dat een keer tegen Floris zei, keek hij me echt heel raar aan! Ik vind een beetje fijngebouwde vrouwen mooi, vooral als ze een rechte pony hebben. Die rechte pony heb ik nu ook, maar fijngebouwd zit er niet echt in bij mij, haha. Gelukkig vindt floris 'normaal' gebouwde vrouwen juist mooi, dus dat scheelt dan weer. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zijn verschillende typen mooie vrouwen, maar als het allemaal mooie vrouwen zijn (volgens mijn smaak), dan maakt het toch niet uit als het niet een type is dat mij bevalt, dan kan ze toch ook gewoon mooi zijn?

    BeantwoordenVerwijderen