Pagina's

zaterdag 13 juni 2015

De kat is ziek.

Een kat hoort niet ziek te zijn. Bij voorkeur liggen ze blakend spinnend op een rolletje op de bank, vergenoegd en lui. Maar ziek: nee.

Mijn kat werd gisteren ziek. Wat er precies aan de hand is weet ik nog steeds niet. Wel weet ik dat ze heel erg verhaart, gras heeft gegeten uit een boeket wat in huis staat én dat ze telkens loopt te kokhalzen alsof er iets heel erg dwars zit. Gisteren kwam ik thuis van mijn schoonmaakbaantje en zag de kat snotterig op de trap zitten. Dat is niet goed, dacht ik - zeker omdat ze minder alert was dan normaal. We hebben het een uurtje aangezien en gingen toen naar de dierenarts. (Ik verbaas me er altijd zo over hoe aardig die mensen zijn).

En nu is het afwachten. We kregen antihaarballenpasta mee en gaan kijken of dat werkt. Sowieso was de hartslag te hoog en wordt er komende week een hartecho gemaakt. Ah ja, een kat is eigenlijk een kind.




1 opmerking: