Pagina's

vrijdag 9 november 2012

Niet zoveel nieuws.

Ik kan me er niet zo toe zetten om te bloggen steeds. Ik weet niet wat het is, maar ik heb er op de één of andere manier niet zo'n zin in. En toch ben ik deze week helemaal niet buitengewoon druk. Misschien is het dat gewoon. Maar wat ik wel te vertellen heb is:

1.). Dat de Open Doorsdag afgelopen zaterdag echt heel indrukwekkend was. Verschillende christenen gezien uit landen waar christenen vervolgd worden en het is echt heel bijzonder om te zien hoe zij voor hun geloof gaan - ondanks de consequenties die dat voor hen kan hebben. (Kom ik aan met mijn 'ik bid maar niet voor dingen, want als het dan niet gebeurt moet ik weer aan cognitieve dissonantiereductie doen door mezelf ervan te overtuigen dat God toch écht wel bestaat'). Ik realiseer me ook dat ik vroeger veel meer blogde over wat ik geloof. En het is ook niet zo dat ik het niet geloof ofzo, maar ik twijfel veel te veel - en misschien wil ik wel de schijn ophouden dat dat niet zo is, maar het is dus wel zo.

2.) Dat ik heb genoten van cognitieve & gedragstherapie, het vak dus. Omdat de docente leuk was en de groep heel leuk was en heel veilig voelde en het goed is om dingen over jezelf te leren en omdat het ook goed is om te leren om therapie te geven. En daarnaast is het gewoon heel erg lekker om gezellig met z'n drieën bij de Douwe Egberts in een luie stoel te zitten. Liefst met speculaas of kaneelcappuccino. (Dat is een truc, als je van cappuccino houdt kun je er koekkruiden of kaneelpoeder doorstrooien, which makes it more tasteful).

3.) Ik vind dagjes bij m'n oudste zus altijd heel gezellig.

4.) De herfst is ontploft. Of in ieder geval geëxplodeerd. Ik heb heel veel zin om het bos in te gaan en foto's te maken van bomen die in vuur en vlam staan. (Waarvoor laten ze in het midden).

5.) Maandag gaan we weer naar Tzahal. Voor iedereen die van feestjes houdt is Tzahal een enorme aanrader: de band van het Israëlische leger die écht heel mooie muziek maakt wat nogal dansbaar is enzo :).

1 opmerking:

  1. Die blogdip gaat vanzelf weer voorbij. Ik had hem ook even, maar inmiddels staat er weer genoeg op.
    Heel veel plezier maandag bij Tzahal. Nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen