Pagina's

vrijdag 22 november 2013

Vragen die ik soms heb.

1.) Mág je wel je treinkaartje delen als het ongestempeld is? Onlangs kwam ik weer eens terug van Utrecht en weer was m'n kaartje niet gestempeld. In de trein zat ik te denken of ik hem onder een steen moest neerleggen, zodat iemand, wie dan ook, hem nog een keer zou kunnen gebruiken. Toen ik in de auto zat, op weg naar huis, dacht ik er weer aan. Heb het dus niet gedaan. Lastig om te bepalen wat ethisch is. Die treinkaartjes zijn inderdaad belachelijk duur, maar de andere kant is ook weer dat mensen betaald moeten worden. Ah bah, ik word soms gek van dilemma's of iets ethisch is.

2.) Is kunst die gemaakt wordt als mensen drugs of whatever gebruiken nog steeds kunst? Als mensen sporten met bepaalde stoffen in hun lijf is dat een probleem. Waarom is het dan wel een probleem en als iemand dik onder invloed één of ander schilderij maakt, is het ineens creativiteit. Er zullen heus wel uitvluchten in een redenering zijn waarom het wel zou kunnen, maar eigenlijk is het toch ook een beetje vreemd?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben tegen drugs maar ik heb wel een antwoord op je tweede vraag: kunst is geen wedstrijd. Er is geen winnaar en geen verliezer. Dus je kan niet vals spelen (wel liegen, bijvoorbeeld zeggen dat je iets met de hand hebt gemaakt als de computer het gedaan heeft). Dus maakt het niet uit wat je doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, thanks! :) Ik wist dat er een redenering voor moest zijn, maar ik kwam er gewoon niet op.

      Verwijderen