Pagina's

vrijdag 8 november 2013

Puntsgewijs.

Ik blog niet zo heel veel de laatste tijd en áls ik al blog is het vaag. Toch is het tijd voor weer eens een blogje. Het leven is een stuk drukker dan een paar maandjes geleden :).

1.) Vorige week postte ik een foto van paddenstoelen. Zaterdagavond en zondag heb ik ze gebakken en ze waren echt superlekker! (Maar ik ga niemand aanraden om zelf paddenstoelen te gaan zoeken, want ik heb er zelf ook totaal geen verstand van - en het kan gevaarlijk zijn als je niet weet wat eetbaar is). Wel grappig zijn al die mensen die ineens denken dat je hoog scoort op sensation-seeking ofzo. (Ik ben een eersteklas bangerd).

2.) Woensdag had ik een tentamen. Had er iets van 34 van de 40 goed, wat op zich wel prima was, maar niet uitzonderlijk. Uiteindelijk is de normering denk ik een beetje aangepast of ze hebben wat extra vragen goedgerekend, want ineens had ik een acht. Erg prima.

3.) Volgende week begin ik met 'actuele literatuur'. Over poëzie enzo. Heb er totaal geen verstand van, dus ik weet niet of het zo'n goed plan is, maar het is weer eens iets anders. Ik heb ook maar een kortings-OV aangeschaft, want m'n vier maanden studentenreisproduct waar ik nog recht op heb bewaar ik voor m'n stage. Als ik die vind.

4.) Er zijn in ieder geval al heel wat sollicitatiebrieven de deur uit. Afwachten.

5.) Woensdag na het tentamen ging ik naar zuslief. Ik heb zo'n heerlijk relaxte middag gehad. Met een dekentje en een kussentje en een vrouwentijdschrift op de bank. Dat was echt heel fijn. 's Avonds ging ik, met een heel stel andere mensen, een vriendinnetje meeten in een cafeetje. Ook dat was weer supergezellig.

6.) Gisteren heb ik weer een heel gezellige vrijwilligerswerk-dag gehad. Morgen mag ik helpen op een symposium. Verbinding, relaties, hechting.. heel interessant!

7.) Had ik al gezegd dat ik 'leven in je leven, leer de valkuilen in je leven herkennen,' gekocht heb? Het is zo'n interessant boek, maar soms ook heel confronterend. Ik vind het stiekem wel fijn om dingen te psychologiseren.

8.) Vanmorgen had ik even niets te doen en toen ben ik in m'n eentje gaan wandelen in het bos en heb beukenootjes gezocht. Schijnbaar moet je die ook poffen of iets voordat je ze gezond kunt eten, maar het was wel fijn om even alleen te wandelen.

9.) Vanmiddag heb ik met de tamme kastanjes van vorige week een cake gemaakt. Hier het recept.

10.) En het laatst: Gisteren was ik wat muziek aan het luisteren en toen had ik ineens zin om een gedichtje te schrijven. Deze kun je vinden op mijn andere blog: That poet wants to fly.

Goed weekend!

5 opmerkingen:

  1. Je moet vaker bloggen. Ik zal je alvast helpen: blog over dat vak actuele literatuur en over dat boek van leven in je leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over dat boek bloggen is wel een goed idee :). En misschien blog ik ook wel over het vak.. Thnx iig voor de tips!

      Verwijderen
  2. Nice! Ik ben wel heel benieuwd: was de cake lekker? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rustig op je blog? Het was mij nog niet echt opgevallen. Maar het heeft me wel doen bedenken dat het op het mijne ook wel heel erg stil is de laatste tijd. Misschien moet ik daar toch iets aan gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen