Pagina's

maandag 12 augustus 2013

Dimensies.

Mannen die net wat vrouwelijker zijn
vrouwen die net wat mannelijker zijn.

Androgynie noemen ze dat. En eigenlijk is het gewoon een dimensie: Mannelijkheid - androgynie - vrouwelijkheid. En je kunt dus ergens halverwege blijven steken en toch man zijn - en ergens halverwege blijven hangen en toch vrouw zijn. Ik weet niet of het helemaal klopt, maar misschien zijn degenen die halverwege blijven steken (dat klinkt een beetje negatief, maar zo bedoel ik het niet) ook vaak degenen die vrouw zijn en op vrouwen vallen of man zijn en op mannen vallen. Volgens mij heb ik weleens gelezen dat relaties beter werken als je allebei een beetje meer androgyn bent. (Ik heb geen zin om bronnen na te trekken hoor).

Wat ik dus niet begrijp is dat sommige mannen androgyne vrouwen juist aantrekkelijk vinden.
Ik vind het frustrerend. Want ik weet denk ik wel waar ik ergens op die dimensie hang. Helemaal aan het eind. Het meisje-meisje. (En ik heb geen behoefte om anders te zijn dan dat. Maar het is stom dat mannen meisje-meisjes soms een beetje saai vinden).

(Ik ben een beetje aan het speculeren. Ik weet dus niet of het idee van die dimensies helemaal klopt en of je kunt stellen dat geaardheid ook weer te maken heeft met de mannelijkheid-vrouwelijkheid dimensie. Het zijn maar wat gedachten).

1 opmerking:

  1. Aantrekkelijk in de zin van elkaar beter begrijpen, dat kan ik me best voorstellen hoor.
    Heb je Grieks gehad? Dat woord androgynie is best grappig. Andros = man, gunè = vrouw :)

    BeantwoordenVerwijderen