Pagina's

dinsdag 3 maart 2015

Plantjes.

O hoera. Ik word zo blij als het weer lente wordt. Begrijp me niet verkeerd. Winter is fijn (als het tenminste winter is) maar de lente is ná de winter ook weer heel erg welkom. Dit jaar besloot ik vast zelf wat plantjes te zaaien in ons warme huis - zodat ze al wat groter zijn als het warmer wordt. Soms vind ik het fijn om eraan te denken hoe ik alles in de tuin ga zaaien en beplanten. Ik droom dan over bloemetjes die ik ga zaaien en over kleuren en geuren. Ah ja. Dromen is goed.
Voor zoveel (Midden-Oosterse) gerechten heb je Koriander nodig. Ik dacht: ik zaai het zelf. Na anderhalve week heb ik dit.
Huh. Niks. Hier zaaide ik Aubergines, maar het schijnt 40 dagen te duren voordat ze opkomen. Dus ik moet nog een maandje geduld hebben. Vooralsnog staan ze op de warme vloer.
Pas twijfelde ik of dit nou de paprika- of de peperplantjes waren. Ik denk toch peper.
Basilicum. Daar heb ik een haat/liefdeverhouding mee. Iets met doodvriezen enzo.
Dit is dan - denk ik - de paprika.






2 opmerkingen: