Pagina's

donderdag 26 februari 2015

Blijheid en Dromen.

Veel mensen bloggen om anderen iets over hun leven te laten zien. Op veel blogs wordt geschreven over de goede dingen in dit leven: recepten, boeken, DIYS.. allemaal (kleine) dingen waar mensen blij van worden.

Het is iets wat ik het moeten leren: blij zijn met kleine dingen. Ik schrijf al bijna twee jaar in een 'Positief Dagboek' om op die manier stil te staan bij alles wat een beetje goed en mooi is. Soms is dat heel belangrijk in deze wereld waar veel slechte dingen gebeuren.

Wat ik goed en mooi vind, kun je allemaal lezen aan de rechterkant (ik hou van..). Als je mijn blog vaker hebt gelezen, weet je wel een beetje wat ik leuk vind en waar ik blij van word. Waar ik van droom heb ik beschreven onder het kopje 'Woodcricket'.

Zojuist at ik een mandarijntje (eentje die wel te eten was) en dronk Chai Green Tea en dacht na over mijn blog. Wat is leuk? Toen ineens dacht ik: er zijn zoveel kleine en grote dingen waar mensen blij van worden. Die heeft iedereen.

Dus mijn idee is het volgende:
- Schrijf een (korte) blog over datgene waar je blij of gelukkig van wordt. Schrijf daarnaast (als je wilt) over een droom. Dat mag een droom voor jezelf zijn, dat mag een droom voor de wereld zijn: alles is goed. Stuur gerust plaatjes mee (maar die moeten dan wel zelfgemaakt zijn, omdat ik geen zin heb in gezeur over auteursrechten).
- Mail die blog naar grasshopperandants@gmail.com. Vermeld daarbij je naam/pseudoniem en eventuele website.
- Ik post hem op deze blog, mét je naam en website. Misschien kan het een serie van geluksmomentjes worden?

Je hoeft me niet te kennen om mee te doen. Je hoeft ook geen blogger te zijn. Wel vind ik het belangrijk dat de tekst respectvol is (en zonder vloeken). Ik geef mezelf het recht om teksten te weigeren en aan te passen (alleen op het gebied van spelling).

Idee?


2 opmerkingen:

  1. Sorry, ik heb een poging gedaan, maar ik vind het een wat te open vraag. Ik vind het moeilijk om gedachtenspinsels op papier te zetten, laat staan op commando. Terwijl ik het idee zo leuk vind. :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, maar vrijheid is juist leuk toch? Tot nu toe heeft nog niemand gereageerd, dus ik zou het wel leuk vinden als jij (en anderen) wat opschrijven. Zelfs al zijn het wat onsamenhangende gedachtespinsels :) (Maar kijk maar).

      Verwijderen