Pagina's

woensdag 25 maart 2015

Waarom ik niet aardig ben.

Wat heeft bovenstaande HEEL. ERG. VAGE. tekening met mijn niet-erg-aardig-zijn te maken?
Nog beter: wat heeft het kleine zwarte-omrande vierkantje daarmee te maken?
Daarop komen de antwoorden in deze blog.

Het zit zo. Het is zondag. Ik zit naast mijn moeder in de kerk. Meestal zijn we vroeg, omdat het anders na afloop te lang duurt voordat je weg kunt. Stel je dus voor:
- De twee streepjes zijn de kerkbank.
- De twee bolletjes in die kerkbank zijn mijn moeder en ik.
- Naast ons is nog een hoop ruimte, omdat niet iedereen zo belachelijk vroeg komt als wij.

Dan komt meisje X. eraan. (Het derde bolletje of het eerste bolletje op de tekening).
Meisje X. komt naast mij zitten en er is een zee van ruimte. Ze kan rechtsom de bank in en zó naast me gaan zitten.

Dat is te weinig moeite. Vindt meisje X. En dus komt ze linksom, zodat wij moeilijk moeten doen met opschuiven want meisje X. heeft haast.

Het kleine zwart-omrande vierkantje is mijn tas. Die staat op de grond. In de hoop dat ze er in de haast nog eens over struikelt en begrijpt dat ze prima de andere kant kan nemen als er nog niemand zit.

Ben ik echt niet aardig?
Of ben ik een enorme zeikerd?

3 opmerkingen:

  1. Eeeeeeh ik had er zelf altijd een enorme hekel aan als mensen op het hoekje van een verder lege bank gingen zitten... Maar de banken in de kerk waar ik heen ging waren dan ook vrij lang, en omlopen kon niet één twee drie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je op je vaste plek zit en daar hoe dan ook niet af wilt, dan ja. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wij hebben - heel erg onsociaal - verplichte vaste plekken ;).

    BeantwoordenVerwijderen