Pagina's

vrijdag 27 maart 2015

Ja ik ben dol op thee.

Ik word helemaal blij van theedrinken (uit een theepot hè) met aardige mensen (bij voorkeur met zelfgemaakte koek of taart). Als ik op andere blogs lees welke theesoorten anderen lekker vinden, vind ik dat altijd wel handig: goede inspiratiebron. En ik vind het altijd leuk om bij 'de Tuinen'  te snuffelen tussen alle theesoorten.

Mijn thee-dozen zien er nu uit zoals je op onderstaande foto's kunt zien. Op de eerste foto zie je een mix van goedkopere en duurdere theesoorten (al dan niet biologisch). Mijn favorieten? De twee soorten van Clipper: Warm & Spicy Indian Chai Tea en Lemon & Ginger. Ik hou van thee die 'warm en kruidig' is én ik hou van thee die naar citrusvruchten smaakt. Omdat het zo lekker fris is en ik er blij van word.


Op de onderste foto zie je losse thee. Linksboven: Earl Grey (Simon Levelt) die echt wel lekker is. Rechtsboven de thee die ik van mijn zus kreeg: Warm Onthaalthee (de Thee van mijn Tante, Veenendaal). Denk aan appel, kaneel, vanille. Linksonder Rooibos-Cranberrythee die heel erg naar chocolade smaakt (wat klopt, want dat zit er ook in). Rechtsonder een Wintermelange (met sinaasappel, kruidnagel en amandel). Ja. Eigenlijk had die al op moeten zijn nu het lente is. De laatste twee theesoorten komen van 'de Tuinen'.

Van welke thee houd jij? (Ik houd me natuurlijk altijd aanbevolen voor tips).

2 opmerkingen:

  1. Waarschijnlijk vertel ik je weinig nieuws - ik koop mijn thee ook het liefst bij De Tuinen - maar de kruidentheeën daar zijn heerlijk! Winterdroom is een van mijn favorieten: zoals de naam al verklapt, erg fijn op koude winteravonden.

    Alhoewel losse thee vaak het lekkerst is, heb je daar natuurlijk niet altijd tijd voor. Gewone theezakjes van Celestial Seasonings of Lipton komen hier ook wel eens voorbij. Al kreeg ik van een mede theeliefhebber daar een keertje kritiek op: Lipton was hem 'te nep' ;) Ach, van mij hoeft het niet altijd zo puur te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen