Pagina's

dinsdag 31 januari 2012

Studieboeken, de tas en nog meer boeken!

Yay! Ik ben weer beter. Nog steeds niet heel gezellig en fit, maar het gaat de goede kant op. Heb zo hard doorgelezen in Narnia dat ik inmiddels al bij 'het paard en de jongen' ben. Toch maar proberen om dat boek deze week uit te lezen. Verder moest ik vanmorgen ijverig zijn - en heb daarom maar een poging gedaan tot een eerste versie van de motivatiebrief voor de master schrijven. En ik heb studieboeken voor het nieuwe blok besteld. Althans, voor psychologie en levensvragen (een religiewetenschappen/theologie-vak). Het eerste boek daarvoor heet psychologie van de levenskunst. Iets over het leven accepteren en er desondanks van genieten. Ik ben benieuwd. Het is zowaar eens niet in het Engels, wat misschien, heel heel misschien, wel fijn is! Het andere boek heet *zweef* verbeelding en bestaansoriëntatie. Iets over zingeving, in relatie tot anderen en de wereld om ons heen en over de rol van de verbeelding in de vormgeving van ons leven. Okee. Ik weet nog niet al te goed wat ik moet verwachten. Ik weet wel dat theologievakken nog haast lastiger zijn te combineren met geloof dan psychologievakken. (Dat moet ook wel, als alles als verbeelding wordt gezien. Maar of dat boek dat doet weet ik niet). Maar studeren blijft een heerlijkheid. Toch jammer dat je een bachelor maar met één jaartje kunt rekken :).

Naast al die nuttige dingen heb ik ook minder nuttige dingen gedaan. Ik heb toegekeken (lach niet!) hoe mijn moeder mijn tweede tas heeft afgemaakt. Met hengsels en applicaties enzo. Alsof het allemaal enorm makkelijk is. Maar goed. Check de foto. En check ook meteen even de andere foto. Ik had nog boekenbonnen voor m'n verjaardag en heb daarvan eens heerlijk twee mooie boeken gekocht. In de hoop dan maar dat ze mooi zijn!














6 opmerkingen:

  1. "Het Verhaal van Mooi Meisje" schijnt erg mooi te zijn. Ben benieuwd wat jij ervan vindt. *denkt erover ook maar eens naar de boekhandel te gaan*
    En studeren is zéker een heerlijkheid. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ook erg benieuwd! :). Er staat zoiets bij als 'voor liefhebbers van een keukenmeidenroman'. Die heb ik vorig jaar gelezen en die was mooi! Dus deze moet ook wel mooi zijn, dan. Het is vast een aanrader!
      En studeren ja.. ik heb gewoon alweer zin in komende week :). Maar thangt natuurlijk wel van je vakken af!

      Verwijderen
  2. Adriana - zus van Ties1 februari 2012 om 18:22

    Het verhaal van Mooi meisje is echt heel indrukwekkend en ontroerend! Een aanrader, ik had 'm in één week uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu word ik alleen maar benieuwder! :d. De beschrijving sprak me in ieder geval enorm aan.. en het is goed om te horen dat anderen hem mooi vinden.

      Verwijderen
  3. AAAH Heb jij 'Mooi meisje' ook?! Ben je er al in begonnen? Ik heb 'm ook *did I tell you?* maar kheb 'm pas half uit.. En hij is idd mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet begonnen *niets zeggen hè? :P*. En nee, had je niet verteld! Maar we zagen 'm toen liggen bij Riemer.. en toen leek het me al een ongelofelijk mooi boek.. nu hopen dattie dat echt is :).

      Verwijderen