Pagina's

zaterdag 28 januari 2012

De fobietjes.

Anatidaephobia – the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.

Je zult maar bang zijn dat er ergens, op de één of andere manier een eend naar je aan het kijken is. Deze fobie komt uit de lijst met grappige fobieën van wikipedia. Terwijl ik aan het studeren was voor m'n taaltentamen van gisteren zag ik 'm voorbijkomen op facebook en toen bedacht ik me dat hij eigenlijk wel heel erg geniaal is. Evenals de vrees voor lange woorden: Hippopotomonstrosesquipedaliophobia. Wees gerust. Deze staan niet in DSM.

Op dit moment word ik hevig gekweld door míjn fobie. En hij bestaat echt (aldus wiki - wat dan weer niet de meest betrouwbare bron is). Het zit namelijk zo:

Gisterochtend had ik tentamen. Maar voelde me om de één of andere reden niet al te lekker, dus besloot dat ik ibuprofen moest hebben. Dat zou sowieso helpen. Maar alle ibuprofen was op wonderlijke wijze uit ons huis verdwenen. Opgesnoept zo'n beetje. Dus ik besloot om even naar het buurhuis te hollen in de hoop dat zij wel ibuprofen hadden. En daar kwam de fobie. (En iedereen wéét wel dat ik die fobie heb). Want ik werd begroet met de woorden: "Pas maar op, hier waart het buikgriepvirus". (Ik ben allergisch voor dat woord!). Dus meteen met een rotgang naar huis gerend, omdat ik panisch ben voor alles wat met buikgriep te maken heeft. Maar buikgriepjes ontkom je hoe dan ook niet aan, want inmiddels heerst het ook in ons huis. Dus. En ik had nog wel zo gepland om leuk en gezellig weg te gaan vanavond, maar nu durf ik niet meer. Omdat die snotvirusjes je zo ineens kunnen overvallen.

Anyway. Eigenlijk is dit best wel een serieuze fobie. Nu vanavond maar een Jijdaaravond op Kijkdaar kijken. Heb ik mezelf voorgenomen :).

4 opmerkingen:

  1. Haha!

    Ik vind de Anatidaephobia briljant!

    Ik herken het vooral. Ben ik nu... fobisch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vond ik ook geniaal! *wilde dat ik 'm zelf had verzonnen!*. En ik denk niet dat je dan per se fobisch bent.. als je echt fobisch bent beperkt iets je leven heel erg. En buikgriepjes heersen gelukkig maar heel af en toe :).

      Verwijderen
  2. Het leuke is dat volgens die lijst echt iedereen een fobie heeft volgens mij! Zelfs mensen die echt geen fobie willen, hebben blijkbaar phobophobia: the fear of phobia.. :P T is wat! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa.. eigenlijk is het wel echt heel erg geniaal! -behalve dan als je echt een fobie hebt waar je veel last van hebt. *weet je dat ik serieus het allerliefst iets met fobietjes zou willen doen,later? (a)*En dankjewel, want jij hebt me op die lijst geattendeerd met je starende eend! :D*

      Verwijderen