Pagina's

donderdag 31 juli 2014

De mensen die het niet weten.

Het kan fijn zijn als je een dilemma hebt (of gewoon advies nodig hebt) dat er iemand is die je helpt.

Maar wat ik heb ontdekt is dat het het allermeeste helpt als mensen juist niet teveel advies geven.

Dat ze zeggen: 'Ik weet ook niet wat je moet doen. Ik luister naar je. Ik begrijp wat je wilt en wat je niet wilt en wat het beste is en wat niet. Maar ik ga  je níet vertellen wat je moet doen. Gewoon omdat ik het ook niet weet'. (Dat is pas inlevingsvermogen).

Wat heerlijk. Die mensen die het ook niet weten.

1 opmerking:

  1. Dat is juist extra fijn. Het is fijn om je verhaal of probleem voor te kunnen leggen zonder dat de ander meteen gereed zit met een 'oplossing' waar je niet op zat te wachten. Soms wil je gewoon even gehoord worden. : )

    BeantwoordenVerwijderen