Pagina's

woensdag 3 juli 2013

Verstand en gevoel (als ik daar niet al eerder over geschreven heb).

Ik heb vast weleens geschreven over hoe ver verstand en gevoel uit elkaar kunnen liggen..

Maar het valt me op dat mensen die advies geven - als je een verhaal aan ze vertelt en ze de gelegenheid geeft om een reactie te geven - dat meestal vanuit hun ratio doen. En ik kan die argumenten wel begrijpen, want mijn verstand is het met ze eens. Maar mijn gevoel niet. En mijn gevoel is veel sterker, waardoor ik soms al bijna boos word op mensen die rationeel reageren. Raar is dat.

Maar de mensen die weliswaar rationeel zijn en toch zich in je kunnen verplaatsen, kunnen begrijpen wat gevoel is en hoe sterk dat kan zijn en dat je het niet moet bagatelliseren (ik vind dat wel een grappig woord).. die zijn goud waard. Soms ontdek je dat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten