Pagina's

maandag 23 april 2012

Zaterdag!

Ik hou wel van eigentijds christelijke muziek. Of Contemporary Christian Music. De meeste mensen in mijn omgeving zijn er niet zo blij mee - want oh, die drum. En: moet dat zo hard? Enzo. Maar gelukkig ben ik volwassen en mag ik helemaal zelf beslissen welke muziek ik luister. En maar goed ook, want sommige mensen, zoals ik, zijn verslaafd.

Ik was een jaar of vijftien toen ik begon met luisteren naar M.W. Smith. Ik was vijftien toen ik 'm voor het eerst live hoorde op een EO-gezinsdag. (We stonden vooraan, een vriendinnetje en ik en ik, op mijn allereerste veeldecibellenconcert, stond daar zo ongeveer met m'n handen voor m'n oren). Toen ik zeventien was, was er een groot concert in Gelredome, waar we met zus, zwager, broer en schoonzus heengingen. Maar vanaf de tribune voelt het toch een beetje als 'ik stond erbij en keek ernaar'. In 2009 was er wéér een concert in Gelredome en vanzelfsprekend wilde ik weer. En zo ging ik dus, samen met zwagerlief. En nu, nu zou er weer een concert zijn, maar dan in Utrecht. En hoewel eerst echt niemand meewilde (duur enzo), heeft zuslief zich uiteindelijk opgeofferd. En een lieve vriendin van mij besloot om ook even heen en weer te komen vanuit Groningen. Zo hebben we dus gedrieën genoten van een allergeweldigst concert afgelopen zaterdag: Symphony of Life. Grappig hoe leuk het EO-publiek eigenlijk altijd is..

Het stomme van alles is dat ik echt niet in staat ben om een mooie recensie of mooi verhaal neer te knallen. Wel weet ik dat de muziek me voor het eerst in tijden weer eens echt raakte. Vooral White Ribbon Day in het voorprogramma door Martin Smith. En een concert met een symfonie-orkest erbij is fenomenaal. Echt! Na afloop had ik echt een zo'n 'ik heb nog zelden zo'n mooi concert meegemaakt' gevoel. En dat heb ik nog steeds. Er werd afgesloten met Agnus Dei - en met z'n tienduizenden met een symfonieorkest, band en vier artiesten zo'n lied zingen is zó tof! :)

Wel grappig was de terugreis. Ik ging met zuslief met de trein naar Veenendaal en deze trein zat gewoon stampvol concertgangers. Gezellig dus.

(En nu ben ik duf en is m'n auto kapot en doe ik alles verkeerd. Morgen begint school weer).













(Foto gejat van de facebook van gospel.nl).

2 opmerkingen:

  1. Pretty cool! Ik krijg nu haast spijt dat ik niet ben gegaan!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, dit klinkt wel erg goed ! Misschien had ik er toch bij moeten zijn... Het was wel prijzig ja, maar ik zat ook met die vraag met wie ik zou gaan.
    White Ribbon Day. EOJD `99, in de Arena. De witte vlaggetjes... Gaaf !

    Sterkte ! Ook met je auto...

    Hoezo doe je alles verkeerd ? Je hebt er goed aan gedaan deze blog te plaatsen ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen