Pagina's

dinsdag 24 april 2012

Paranoïd.

Alweer bijna drie jaar geleden volgde ik het vak Psychopathologie I. Ik weet niet hoeveel stoornissen er voorbij zijn gekomen, maar één daarvan was schizofrenie. De opdracht bij het vak ging over de film a beautiful mind. En ik weet nog dat ik naar die film ging. In de collegezaal met veel mensen die 'm ook nog nooit hadden gezien. En dat ik dus met de trein terug naar huis moest. En me bij iedere persoon af ging vragen of ze wel echt waren. En wat als die ene persoon, daar in dat hoekje van de trein, achter me aan zou komen? Nou?
(Dat soort vakken zijn echt slecht voor je inbeeldingsvermogen. Gelukkig was al dat paranoïde gedrag maar tijdelijk).

Maar ik heb wel een mooi paranoïde (mooi woord is het eigenlijk ook) liedje gevonden. Van de cd die ik vorige week binnen kreeg.

1 opmerking: