Pagina's

donderdag 19 februari 2015

Ik hou van wraps.

Wraps. Ongekende mogelijkheden tot variatie.

We zijn hier thuis vanaf deze week begonnen met een 'eetrooster'. Dat houdt simpelweg in dat we een planning hebben van wat we per dag eten. Ideaal, want op deze manier is het prima om maar één keer in de week boodschappen te doen.

Dit terzijde natuurlijk, want de wraps zijn waar deze blog over gaat. Ik wist dat ik wraps wilde maken en ook dat ik kip, sla, paprika en ui wilde gebruiken. Maar gewoon kip is een beetje saai, dus ik zocht naar een marinade. Die vond ik hier. Omdat ik niet alle ingrediënten bij de hand had, heb ik het recept iets aangepast. Alle ingrediënten zijn dik gedrukt.

Allereerst heb je kip nodig. Voor 375 gram kip gebruikte ik:
- 3 eetlepels ketjap
- 2 eetlepels citroensap
- 1 eetlepel zonnebloemolie
- 1 teentje knoflook
- 1 centimeter gemberwortel
- Snufje chili
- Snufje komijn
- 2 tl. bruine suiker

Twee uur lang liet ik de kip marineren in het hierboven genoemde mengsel, waarna het tijd was om te gaan bakken. Ik bakte de kip (mét de marinade). Ik strooide wat sesamzaad over het vlees heen. Om een tikkeltje een gebonden saus te krijgen, voegde ik een halve eetlepel maïzena toe. In een andere pan brutselde ik paprika en ui (een tip: laat paprika bakken tot ze zacht is: jum!).

Om het gerecht af te maken, vul je tortilla's met het bovengenoemde mengsel én sla.




 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten