Pagina's

maandag 23 februari 2015

Leestip: De koffer van mevrouw Sinclair.

Misschien is het wel een goed idee. Eens in de zoveel tijd een boek beschrijven wat ik heb gelezen (en wat ik mooi vond). Ik bedoel: leestips zijn altijd welkom, toch? (Dit is een hint. Ik hou van leestips - omdat ik dan weer weet welke boeken ik moet reserveren bij de bieb).

Het boek 'de koffer van mevrouw Sinclair' is zo'n boek wat je het liefst non-stop doorleest totdat je het uit hebt. Natuurlijk heb je dan spijt dat je zo snel gelezen hebt - want de laatste bladzijde van het boek betekent dat je de wondere wereld van het boek - helaas - alweer moest verlaten.

In dit boek lopen twee verhalen door elkaar heen. Enerzijds is daar Roberta. Zij werkt in een boekenwinkel (wat een geweldige baan lijkt me dat) en ze spaart de brieven en kaarten die ze in tweedehands boeken vindt. In één van de boeken (een tweedehands boek wat van haar oma vandaan komt) vindt ze een mysterieuze brief die aan haar oma gericht is.

Anderzijds is daar ook de oma van Roberta: Dorothy, die ook wel Dorothea wordt genoemd. Het verhaal zoomt telkens terug naar haar leven tijdens de Tweede Wereldoorlog (in Engeland). Over een romance. Over..

Ach weet je. Lees het verhaal zelf. Het leest lekker weg. Is mooi.
(Soms vind ik wel dat er wat minder vloeken in boeken zouden mogen staan. Maar dat is dan mijn - christelijke - puntje van kritiek).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten