Pagina's

woensdag 6 maart 2013

Romantisch.

Eigenlijk is het romantisch (ook al klopt die term niet, maar op een dag als vandaag geeft dat niet). Eerst heb je uitgeslapen. Daarna realiseer je jezelf dat je nog niet helemaal fit bent maar toch ook niet meer ziek en dus ga je met een kussentje op de bank - met je gewone kleren aan, dus die stomme pyjama kan weer weg - en met je laptopje op schoot aan je scriptie werken. En nu, middag inmiddels, heb je een uur in de zon gezeten omdat dat kon (maar nu is hij weg, dus het was goed om dat te doen toen het kon). En nu, nu het weer bewolkt is, zit je binnen, achter je laptop. Vanbuiten schalt vioolmuziek (geen idee wat m'n moeder precies aan het luisteren is tijdens de strijk). En ik zit binnen, heb mijn titelpagina, voorwoord, summary en inleiding af en ga nu mijn methoden nakijken. En ik luister Simon & Garfunkel omdat dat fijn is. Dat vind ik best romantisch. Maar er zijn altijd betere ideeën van romantiek natuurlijk.

Naar de maan kijken. Ofzo.


(Fijn trouwens, zo'n glimpje lente).

1 opmerking:

  1. Hoe bepaal je wat een goed/beter/best/slechter 'idee' is van romantiek? Ik vind dat dit toch best hoog scoort. Maar dat is mijn maatstaf ;)

    Leuke woordspeling trouwens. Strijkermuziek luisteren als je aan het strijken bent. :P

    BeantwoordenVerwijderen