Pagina's

woensdag 20 maart 2013

Een fijne middag en een beetje gestress.

Vanmiddag had ik met vriendin E. afgesproken. Gewoon omdat het fijn is om met vriendinnen af te spreken en omdat het heel goed voelt om bij te kletsen en omdat het heel fijn is om van mensen te leren door het voeren van goede gesprekken. En inderdaad, door gewoon als vriendinnen-onder-elkaar over dingen te praten krijg je soms nieuwe inzichten - en het is gewoon heel fijn. We hebben een flinke boswandeling gemaakt en daarna (zoals dat hoort met vrouwen onder elkaar) een flinke kop thee gedronken (en appeltaart gegeten. Mét slagroom in mijn geval). De mevrouw zei: "Jullie mogen ook cheesecake?" (Vertaald naar het Nederlands zou dat Kaascake zijn, dat klinkt best smerig, vinden jullie ook niet?). Maar appeltaart was lekkerder. En dus aten we appeltaart.

En toen kwam ik thuis, opgeladen van een fijne middag en daar begon de kat ineens raar te doen. Gelukkig was dat vorig jaar al eens precies zo voorgekomen, dus ik was niet heel erg overstuur of iets (dat was ik toen wel), maar ik kon ook niet meer echt goed eten. Bovendien gebeurt zoiets altijd ver na dierenartsen-sluitingstijd. Omdat de kat de vorige keer dat hij (maar het is eigenlijk een echte zij) dit gedrag vertoonde was het blaasontsteking. En bij dieren moet je er nu eenmaal altijd snel bij zijn. En dus gingen we met de kat in een tas (met de rits niet helemaal dicht) omdat we geen vervoermandje hadden naar de dierenarts. Op naar de spoedeisende hulp. De man kwam speciaal voor ons in zijn caddy aangereden. Daarna onderzocht hij de kat en achtte het waarschijnlijk dat ons vermoeden klopte. Mevrouw kreeg twee prikken: een pijnstiller en antibiotica. En we hebben maar meteen voer gekocht wat goed voor de kat was. En natuurlijk ben je wel wat armer als je die dierenartsenpraktijk weer verlaat, maar ook emotioneel valt er een last van je af (ha, dit klinkt echt heel overdreven. Maar het is echt akelig om te zien dat een dier pijn lijdt en ze vertellen je niet wat er aan de hand is..).

En nu ga ik dus zo nog maar een poosje haken aan een projectje en dan morgen.. hoopt het wel weer een leuke dag te worden! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten