Pagina's

woensdag 20 maart 2013

2003.

Is het echt alweer bijna tien jaar geleden dat ik de hele lente en zomer aan het bloemen zoeken was voor mijn herbarium? (Ik vond het een ramp). Klasgenoten maakten me wijs dat een miastnalp een heel erg bijzondere plant was. Natuurlijk had ik onraad moeten ruiken toen ze hem zelf niet meenamen voor hun herbarium (uiteindelijk kwam hij ook niet in de mijne, blijkbaar had ik het op tijd door). Het bleek een gewone stomme maisplant te zijn. En ik had dat dus gewoon echt niet door in het begin. Maar ik heb mijn herbarium nog wel steeds. Biologie kon leuk zijn. (Al was het uiteindelijk helemaal niet per se de bedoeling om er een zo mooi mogelijk verslag van te maken. In groep 8 werd dat gewaardeerd, werkstukken met koffie en tekeningen en mooi geknipte dingen, maar vanaf de middelbare was het eigenlijk onzin. En ik deed het toch).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten