Pagina's

vrijdag 22 maart 2013

Zaaisels en een voornemen.

Gisteren was een heerlijke dag! Ben naar zuslief geweest, we zijn samen naar een vriendin van haar geweest (en het is altijd fijn om met vrouwen onderling over vanalles en nog wat te kletsen, ik hou er wel van in ieder geval). 's Middags nam een vriendinnetje van mij afscheid ergens en daar gingen we dus heen. (Ik heb worteltjes gezaaid, wat vind je daarvan? Het was een onderdeel van één van de elementen van het afscheid om als lentebegroeting iets te zaaien en een wens in gedachten te nemen. Nu is de kans groot dat er geen worteltjes uitkomen (en als ze wel uitkomen dan lust ik ze nog steeds eigenlijk niet). En ik geloof dus helemaal niet zo in rituelen (ik word er op den duur een beetje kriegel van en snak dan weer naar nuchterheid), maar het heeft wel iets grappigs, die wortelplantjes op de vensterbank. En toen dacht ik vandaag, waarom zaai ik niet al wat kruiden? Ze kunnen prima in de vensterbank.

O ja, en ik heb even uitgezocht welk afval bij het plastic afval moet. Omdat we buitenaf wonen, halen ze het bij ons niet op (stom). Maar ze hebben kort geleden heel dichtbij een container geplaatst en ik vind recyclen echt iets tofs, daar zou ik meer over willen weten. Ik vond het wel een goed excuus om even een lijstje te maken voor op het aanrecht van wat wel en wat niet gescheiden moet worden als plastic afval. (Het idee dat er van oude dingen nieuwe dingen gemaakt kunnen worden.. supergoed vind ik dat!)






1 opmerking:

  1. Dat is inderdaad een leuke bezigheid dat zaaien. En straks mag je oogsten :D

    BeantwoordenVerwijderen