Pagina's

donderdag 16 augustus 2012

Thoughts. Maar weer eens.

Ik was aan het nadenken over een paar dingen (en ze gaan van heel serieus tot best wel heel oppervlakkig):

1.) We (= stromingen in het christendom) denken dat een almachtige God die macht ook altijd stevig in handen wil hebben - zo stevig dat we eigenlijk niet heel vrij meer zijn en dus marionetjes aan touwtjes. Hartstikke deterministisch allemaal en alles staat al helemaal vast. Maar houdt macht altijd in dat je die macht ook ten volste gebruikt? Misschien is God niet minder machtig als Hij niet altijd ingrijpt en als Hij soms ook gewoon dingen aan ons overlaat en ons dingen laat beslissen. En we dus gewoon volkomen vrij zijn om te kiezen. (Ik denk nog steeds dat datgene wat we vrije wil noemen misschien eigenlijk alleen keuzevrijheid is). Anyway, iemand kan er ook voor kiezen om macht af te leggen dus. En ik weet helemaal niet of deze gedachten kloppen en misschien zit ik wel keihard verkeerde dingen te denken. Maar toch.

2.) Weer een heel andere gedachte. Is het per se zo dat mensen met bindingsangst (o je wordt erdoor omringd vandaag-de-dag) iemand niet leuk genoeg vinden? Ik zie bij mezelf ook een bepaalde vorm van bindingsangst. Ik kan iemand absoluut leuk genoeg vinden en wel willen kiezen voor die persoon op zich, maar gewoon het idee hebben dat een relatie een beetje benauwend is - vooral het altijd bij elkaar op de lip zitten. Is dat bindingsangst? Of is bindingsangst een vuile smoes van mensen die gewoon niet toe willen geven dat ze je aardig vinden maar meer ook niet? Dat gevoel krijg ik namelijk ook. Ik zelf zou best voor iemand willen kiezen dus. Maar niet volle mep een relatie beginnen want dan word ik gek.
daarom vind ik

3.) datingsitemannen zo eng. Je kunt met twee intenties denken over relaties en dergelijke (volgens mij). Je kunt denken ikwileenrelatieenwelmeteen (je meldt je acuut aan op een datingsite!). Mensen die dat denken willen steeds weten of iemand geschikt is of niet. Vtje of Xje. Zoiets. Maar als je met die intentie met mensen omgaat..Nou. Ril. Dat vond ik dus zo eng aan mijn twee weken proefabbo op een datingsite (ik was gefrustreerd toen - het is lang geleden- en ik had zin om te lachen en ik wilde weten hoe het werkte maar ik doe het nooit weer en ik schaam me er dus voor want ik wil niet in de ikwileenrelatieenwelmeteen-categorie vallen). Misschien zijn dat ook de mensen die met tig mensen tegelijk daten. Gruwelijkheid. Ik ben veuls te conservatief hoor, maar ik ga niet daten met iemand die al met tig liefjes tegelijk date. Hoe dan ook, er is nog een intentie en dat is gewoon met mensen omgaan en áls er dan een bepaalde chemie is of iets.. dan is dat geweldig. Maar geen vinkjes en xjes in hokjes zetten. Doe mij die categorie maar dus.

4.) Bouzoukimuziek is best fijn. (Jaha het niveau van mijn gedachten wordt steeds lager. Maar ik vind Griekenland en Griekse muziek in het algemeen gewoon nice).

5.) Hoort u ook de krekels zo heerlijk zingen 's avonds in de bermen? <3

6.) Ik weet niet of je van katten houdt of ze haat, maar ik heb deze week een brief aan de kattenhaters geschreven.

7.) Ik heb snelweg gereden gisteren en ik weet dat als je bijna drie jaar je rijbewijs hebt, je dat gewoon feilloos moet kunnen maar ik vind het eng en ik ben dus trots want het ging hartstikke goed.

8.) Misschien moet ik in therapie bij Sigmund. Want zie een sms-icoontje op m'n telefoon als ik 'm aanzet maar na een paar tellen verdwijnt m'n icoontje en heb ik géén sms. Dus ik wil weten of er ergens verborgen wel een sms schuilt (die dan niet in de inbox staat in ieder geval) of dat er helemaal geen sms is. Bah. Dit noemen ze neurotisch zijn, maar ik ben al de hele dag chagrijnig want om iedereen die ik gisteren gesmst heb af gaan smsen met de vraag of ze me toevallig teruggesmst hebben voelt ook een béétje stom. (Doe ik ook maar niet). *ik maak me te druk om te kleine dingen*.

Van de hak op de tak springen kan ook in je gedachten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten