Pagina's

maandag 20 augustus 2012

Slaapgebrek en een logeerpartij.

Zohow. Ik geloof dat ik mijn blog een paar dagen een beetje verwaarloosd heb, dus het is maar weer eens tijd om een verhaal erop te knallen. Vergeef me als het een beetje een saai verhaal wordt, mijn oogjes zitten bijna dicht omdat ik zo ongelofelijk veel zin in slapen heb. (Ja echt). Vorige week moest ik voor het eerst in m'n leven he-le-maal alleen in huis slapen en vroeger vond ik dat soort dingen gruwelijk en nou, ik ben veel minder bang dan toen en ook helemaal niet gestresst, maar alleen in huis slapen vind ik niet zo fijn. Heb daarom ook maar gewoon tot een uurtje of drie niet geslapen. De nacht erop ging ik logeren (daarover zodadelijk meer) en de combi mij en een ander bed is ook heel verkeerd: ik sliep alweer laat. (Ook al waren we ook al laat naar bed gegaan). Van zaterdag op zondagnacht sliep ik perongeluk een keer goed. En vannacht was het weer bagger want het was niet gewoon warm boven, maar snikheet. Uiteindelijk op een matrasje op de grond beneden gaan slapen - (weer de combi mij + een ander bed). Dus. Verbaas je niet als ik onzin opschrijf of uitkraam.

Maar goed, die logeerpartij. Meidendingetjes zijn echt wel fijn. Vrijdagmiddag ging ik met de trein naar Groningen. Stap ik in Amersfoort in, blijkt er tussen Zwolle en Meppel een aanrijding te zijn. Ik weet dat ik later ga werken met mensen met psychische klachten (en misschien wel stoornissen) maar op de één of andere manier word je me toch kwaad als er zoiets is. Wellicht zou m'n trein niet verder rijden dan Zwolle en moest ik dan maar zien hoe ik verder kwam. Gelukkig - verhoring op schietgebedjes denk ik - reed de trein ineens wél naar Groningen. Ik zat in de stiltecoupé met een boek. Naast me een moeder met twee zoontjes die haar het bloed onder de nagels vandaan haalden - maar ergens waren ze ook wel weer schattig. (Normaal zou ik me echt opvreten in de stiltecoupé maar nu was ik allang blij dat die trein reed). Nou, in Groningen meette ik vriendin C. Samen gingen we iets kopen voor M. In de bloemenwinkel kregen we ineens alletwee een bos gele chrysanten. (Het is LEUK om bloemen te krijgen!). Afijn, we zijn naar M. gegaan, hebben daar gegeten, 'The help' gekeken en gekletst. Risotto is trouwens lekker, maar prei kan er soms voor zorgen dat je jezelf niet écht heel prettig voelt. Zaterdag hebben we eerst maar eens uitgeslapen en op ons gemak ontbeten. Daarna 'Fiddler on the roof' gekeken en dat is echt wel een aanrader! 's Middags gingen we gedrieën met een kleedje en bevroren druifjes naar buiten naar een heel klein parkje waar we lekker hebben gezeten en een spelletje halli galli hebben gedaan. (Me likes!). Uiteindelijk zijn we in de stad Japans wezen eten (met stokjes!) wat heerlijk was, maar wel veel te veel. Toen nog een ijsje gegeten (jawohl) en toen stapte ik op de trein. De volgende stiltecoupé die maar gewoon in z'n geheel in gesprek was. Heb al die mensen maar eens heerlijk buiten gesloten door muziek te luisteren en een beetje in m'n boek te lezen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten