Pagina's

maandag 9 april 2012

Omdat.

Lang leve boeken die zorgen voor inspiratie. Ik weet niet wie van mijn lezers hier ooit 'Extreem luid en ongelofelijk dichtbij' heeft gelezen. (Of de film heeft gezien). Het verhaal wordt uit verschillende perspectieven verteld (en is bizar vormgegeven, maar zo creatief). Een van de vertellers in het verhaal is de opa van Oskar - de hoofdpersoon. Boven ieder hoofdstuk wat vanuit zijn gezichtspunt wordt verteld, staan de woorden 'omdat ik niet ben waar jij bent'. Ergens in februari schreef ik dit:

omdat ik niet ben
waar jij bent
omdat de afstand
van de aarde naar de maan
naar de zon en weer terug
nog niet beschrijft
hoe ver
ik niet ben
waar jij bent.
en de enige boodschap
is vergeten - altijd alleen
vergeet het maar
zoveel mooie dingen
zijn helemaal niet waar.
omdat ik niet ben
waar jij bent.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind dat wat je geschreven hebt erg mooi! Ik heb Extremely Loud & Incredibly Close ook gelezen. Soms vond ik het wat verwarrend, al die perspectieven en verschillende lettertypen. Maar inderdaad heel creatief en fantasievol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Past er inderdaad mooi bij, jouw gedicht :)

    BeantwoordenVerwijderen