Pagina's

maandag 16 april 2012

Is vallen, is suizen.

Wat zal ik doen? (Mijn lievelingszin). Je een illusie laten? (Het vraagteken is mijn lievelingsleesteken). Misschien (Mijn lievelingswoord) is dat wel de kunst van het leven: heel nauwkeurig en voorzichtig de onhandigste illusies op de rand van de diepste afgronden laten wankelen. De waarheid is vallen, is suizen, is de diepte op je af zien komen. - Prins, in Brieven aan Doornroosje (TT).

Dus. Als je illusies naar beneden zijn gedonderd is er sprake van waarheid? En de kunst van het leven is zoiets als proberen om je illusies níet te laten vallen, omdat de waarheid heel hard vallen is? (Ik wil het niet weten).

Ik haat mijn eigen onbegrip. (Maar ik blijf gefascineerd door het enorm mooie citaat!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten