Pagina's

vrijdag 20 april 2012

De plu.

De dingen doen het er soms om. Wanneer je, 's ochtends vroeg voordat je weggaat, naar buiten kijkt en ziet dat het regent, neem je het besluit om je paraplu mee te nemen, waar je ook naartoe gaat. En dus sleep je die paraplu van A tot Z het hele land door. En regen? O, die regen van die ochtend was alleen maar een grapje. Je zou soms bijna denken dat je de regen tegen kunt houden door alleen maar een paraplu mee te nemen. (Daarentegen, als het regent en je denkt: het wordt straks wel droog, dus ik laat die stomme paraplu thuis, hoef ik niet mensen bijna te laten struikelen in de trein en kom ik ook niet in de verleiding om iemand zomaar uit het niets een mep te verkopen met m'n plu *intrusive thoughts*, dan kun je er hard vanuitgaan dat het gaat regenen. En dat je dus kletsnat wordt en afdruipt. Chagrijnig.

Ik ben van alle mensen het allerbeste in relaties zien tussen dingen die er niet zijn. Of die ongelofelijk vergezocht zijn. Misschien spring ik daarom altijd van-de-hak-op-de-tak. Ik denk dat haast van de haas komt omdattie altijd zo snel is. En dus haast heeft. Mensen vinden die associatie raar. Hoe kóm je erbij? (Dat hebben ze nou al zo vaak gedacht. Soms gezegd en vaak gedacht. Denkrimpels). En ik raas maar van onderwerp naar onderwerp omdat ik ze aan elkaar gerelateerd vind. En soms zeg ik het er maar bij waarom ik ze aan elkaar gerelateerd vind - maar je moet nooit je eigen eigenaardigheden uit gaan leggen want daar krijgen de mensen diepere denkrimpels van. Voor jou vervelend als ze je vol onbegrip aanstaren, maar voor hen nóg vervelender, te vaak die rimpels moeten tonen maakt ze vroeg oud.

Weer een onwaarschijnlijke associatie: Net als met die regen en die plu lijkt er soms nog zo'n soort relatie te zijn. De relatie tussen 'ik vind iemand leuk en dús vindt die iemand, iemand anders leuk'. Het zou een gave kunnen zijn waar iets mee gedaan zou kunnen worden, in de zin van huwelijksbemiddelingsbureau t.W. "Komt allen hier. Laat miss W. verliefd op u worden. De garantie dat u snel verliefd wordt - maar dan niet op haar, vanzelfsprekend- is groot". (En nu denk ik weer dat dingen gebeuren enkel en alleen omdat ik ze opschrijf. Maar als het op de plu lijkt gebeuren de dingen níet als je ergens op voorbereid bent). Maar als je daar weer te hard op hoopt.. enzovoort, enzovoort. En soms vraag ik me af of er ook maar iemand is die dit soort rare gedachten begrijpt. Ze staan vast ook in het rijtje cognitieve vertekeningen van de psycholoog.

-"U bent eigenaardig beste W."
-"Dankuwel. Ik wist wel dat er een woord voor was!"

2 opmerkingen:

  1. En dat is ?
    Aardig van uw "eigen" ?
    Of zijn het eigen aardigheden ?

    Ik vind die van de haas wel goed gevonden ! Voor geen haast hebben bestaat volgens mij geen woord hè ? Anders was slakt wel een aardige optie... ;-)

    En wanneer het nu niet lukt om miss W. verliefd op je te laten worden ? Dan wordt die ander zeker juist verliefd op haar, of niet ?
    Nou ja, de garantie dat je verliefd wordt, kan dan nog steeds gegeven worden.

    Een mooi en goed weekeinde miss E. en de groeten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn oplossing is: een kleine plu meenemen, die zo in je tas past en dus ook niet zo zwaar is.

    Voor het tweede probleem heb ik nog geen oplossing gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen