Pagina's

woensdag 27 juni 2012

Streekgerechten. (Jak).

Heerlijk, heerlijk die streekgerechten. Waarom heeft het reukvermogen geen uitknop?

Ja, ja, ik ben nog steeds aan het studeren, maar ik heb geen zin meer en ik heb al wel een heel hoofdstuk over stimulantia en een heel hoofdstuk over antipsychotica gehad. Maar goed, het reukvermogen. Ik zit achter de laptop om alles op z'n allerhardst samen te vatten - hoho, relativeer dat even heel snel-, ik luister Sara Groves, omdat dat ultieme studeermuziek is en ik snap m'n moeder niet.

Prima hoor, dat je van de Veluwe komt enzo. En ook wel prima dat je streekgerechten lekker vindt. Er zijn vast wel ergens lekkere streekgerechten te bespeuren (als je goed zoekt).
Maar melkmoes. De náám alleen al. Het is zó on-ge-lo-fe-lijk smerig. (Moet je je voorstellen, iets als gekookte karnemelk met rookworst en ui. Het huis ruikt nu al naar ui en ik zit er middenin - misschien pak ik zodadelijk een wasknijper ofzo).
Kortom: Het ziet er smerig uit, het ruikt smerig. Hoe het smaakt weet ik niet, want dat zou weleens hetzelfde effect kunnen hebben als toen ik vanmorgen een hele stapel schoenen onder de tuinslang heb gezet omdat de kat ze bevuild had..

En als ze het gaat eten hoef ik dat niet te zien. Dat mag dan maar weer duidelijk zijn.

1 opmerking: