Pagina's

donderdag 28 juni 2012

Over foto's..

Ik heb veel en veel te lang geen foto's meer gemaakt. Vroeger (twee jaar geleden) was altijd alles interessant om foto's van te maken, maar op de één of andere manier heb ik het gevoel dat ik wel overal foto's van kan maken maar dat het toch niet mooi wordt. En als het wel mooi wordt is het niet origineel of al tig keer op de foto gezet. Ooit als ik groot ben en rijk (ha, never) ga ik een echte goeie camera kopen, een cursus volgen en een verre reis maken naar een niet-zo-warm land met mooie dieren en een ruig landschap om veel foto's te maken die het liefst o zo mysterieus zijn. (Ik denk nog steeds vaak dat ik dingen niet écht heb gedaan als er geen foto's van zijn.. en foto's zijn soms nog meer genieten dan het doen van iets op zich).

Wat ik met foto's maken wel heb is de verdraaide inspiratieloosheid die sowieso als een deken om me heen zit. (Met dit weer, kun je nagaan). Ik weet wel dat je met shootjes doorgaans meer dan honderd foto's moet maken om er twee mooie bij te hebben zitten. Maar toch.. ik vind het tamelijk lastig om iets nieuws te verzinnen. (Waarom niet gewoon vrijelijk eroplos fotograferen me niet druk maken of het origineel is? Zelfs bij creatief bezig zijn kun je weerhouden worden door teveel denken, denk ik).

(En hetzelfde heb ik met gedichten. Tijd voor vrije associaties, me niet druk maken om wat de mensen vinden enzo. Is dat te leren?).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten