Pagina's

woensdag 13 juni 2012

All about some things I like and caffeine..

Iedere dag als ik naar school ga en m'n auto op de parkeerplaats heb gezet en naar de trein loop, loop ik langs een kippenhok met Barnevelders. En altijd kom ik in de verleiding om een poos naar die kippen te zitten staren omdat ik ze geniaal vind. Vroegah al vond ik kippen te gek. En hoewel ik nu katten weer op de eerste plaats heb staan, blijf ik kippen leuk vinden. Gewoon omdat ze heerlijk eigenwijs zijn. Neem een haan, topirritant natuurlijk. Griezelig ook - ooit stond E. huilend in het kippenhok met een bezem in haar hand om de woedende haan uit de weg te houden-. Maar moet je zien hoe parmantig ze blijven voortschrijven. Ze hebben iets heel statigs en ijdels over zich. (Heel frustrerend, maar daarom zo grappig). En kippen.. ooit had ik een tamme.Hier ziet u een foto van een negenjarige mij met dat beest in de fietsmand. (Arme kip).













Het tweede waar ik van hou (het tweede van heel veel dingen) is jumpen op muziek. Ik heb een verdraaid slechte conditie (een auto he en een fiets met kapotte lampen). Maar afgelopen zaterdag was er weer EOJD en samen met M. heb ik heerlijk gejumpt op de muziek van Lz7. (Niet dat ik het per se echt mooi vind, maar leuk was het wel). En nah, ik hou eigenlijk ook wel van Ă¼beremotioneel worden van een zielig boek of een zielige film. (Dat ik het hardst jank als een hond of kat doodgaat doet er dan even niet toe).

Genoeg over leuke dingen. (Nee, inderdaad, eigenlijk hoor je daar dan weer nooit genoeg van te krijgen). Vandaag, presentatiedag. Voor Groepsprocessen hadden we met z'n elven (oefen een groepsproces, laat elf mensen samen een onderzoeksvoorstel schrijven) een verslag geschreven over het conflict in Noord-Ierland. Omdat ik een hoop aan de inleiding had gedaan (ik vind religieuze conflicten eigenlijk wel machtig interessant) hoefde ik niet te presenteren vandaag. Dus het was een dagje achteroverleunen en anderen het werk zien doen. Vanmorgen eerst gingen we als groep nog even zien hoe onze twee groepsgenoten zouden gaan presenteren. (Met Ierse Jigs in de presentatie). Na het oefenen hebben zetten ze heel volwassen wat Bassie & Adriaanliedjes op (hoog niveau in die groep, maar ergens vind ik dat wel grappig en relaxed. 't Ging in ieder geval over kaboutertjes). Toen een tussenuur, tijd om koffie te drinken met iemand. Nu drink ik echt alleen een klein kopje cappucino op m'n werk als ik slecht geslapen heb. Vandaag nam ik een huge beker, een dubbele portie. Gewoon omdat het kon en omdat het gezellig was. Maar minder leuk is de frequentie van naar de wc moeten bij koffie en thee. Dus halverwege de presentaties ben ik de zaal uitgesneakt (haat daaraan). En ik weet niet of het kan, maar ben de rest van de middag zo beverig en trillerig geweest als maar kan. En nu weet ik niet of het door die enorme kop koffie kwam of dat het toch maar weer die fijne hormonen zijn.

En nu ga ik zo gezellig in m'n eentje voetbal kijken. (Ik denk niet dat iemand met mij voetbal zou willen kijken omdat ik expert ben in dom commentaar leveren. Maar stiekem vind ik voetbal dus toch wel heel erg leuk).

4 opmerkingen:

  1. Ik vond LZ7 echt verschrikkelijk, en ik hou ook niet zo van jumpen, en toch was het zaterdag erg leuk. Jammer dat ik je niet heb gezien! (Of misschien heb ik je wel gezien maar niet herkend.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, mooi vind ik 't ook niet, maar 't jumpen was wel cool! :D En idd jammer dat ik jou ook niet gezien heb.

      Verwijderen
  2. Hihi, raad eens wat ik gisteren heb gedaan? Juist: in een (gekregen!) oranje shirtje rondgelopen en voetbal gekeken..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeeee Mariek! Dat kan echt niet heur! :P. Je was zeker voor Duitsland? (a)

      Verwijderen