Pagina's

vrijdag 3 mei 2013

de Milieufreak.

Ik ben 0.0% een milieufreak. Echt niet. Maar misschien toch wel een beetje, want sommige dingen zijn gewoon heel makkelijk te doen (ieder voor zich) en eigenlijk zijn ze best belangrijk. Ik blijf recycling ook een heel interessant proces vinden en als ik eraan mee zou kunnen werken dat meer mensen dit gaan doen.. nou.. waarom ook niet. Sinds een maandje ofzo zijn wij begonnen met plastic scheiden. De reden dat we het niet eerder deden, is omdat we dus niet in een dorp of stad wonen waar het huis aan huis wordt opgehaald. En we wisten niet waar dat plastic dan zou moeten blijven. Totdat we ontdekten dat er een container in de buurt staat - en zo af en toe brengen we ons plastic daar naartoe. En het is echt verbazingwekkend hoe ontzettend veel plastic we verbruiken, echt. Zelfs als je maar een klein huishouden hebt, kun je flinke zakken vol wegbrengen. (Waar uiteindelijk dus weer nieuwe producten van kunnen worden gemaakt).

Onlangs zag ik dit filmpje (via EO-jongeren). Het gaat over het leven van een plastic tas - en het is met best wel veel humor vormgegeven: het lijkt een beetje op een natuurfilm. Maar dan anders..


1 opmerking:

  1. Toevallig kreeg ik deze week een vragenlijstje in mijn mail van de gemeente. Of het de moeite waard is om een oranje container op elk huisadres te leveren en of het loont om afval 1 keer in de maand op te halen. Op beiden heb ik nee geantwoord, want ik heb al drie containers in de tuin staan en ben niet van plan om er een opslagplaats van te maken met containers. En afval 1 keer in de maand? Doe mij een lol.. dat ding zit na 14 dagen toch echt wel vol. Om nog maar te zwijgen van de lucht die je krijgt bij hete zomers.
    Ik ben dus niet zo van het scheiden van afval.

    BeantwoordenVerwijderen