Pagina's

woensdag 29 mei 2013

Het leven.

Wat is het leven? Ik denk nog steeds na over de haaienfilm van m'n zwager - die heel erg van haaienfilms houdt en niet van die schattige natuurfilms waarin een haai hoogstens een ander dier verorbert, maar meer van die films waarin onnozele badgasten de zee in worden getrokken. Goed, onlangs heb ik een stukje meegekeken en ik vraag me af hoe die film nou afliep, eigenlijk. Het leven is verder een hoop domme klusjes-die-wel-nuttig-zijn-maar-niet-perse-uitdagend. Een fikse verkoudheid. De tandarts die binnen tien minuten klaar was met een controle en vullen. Ik moet over een klein maandje nog een keer. Maar voor nu is het weer even voorbij. En de EOJD, aanstaande zaterdag - en ik heb er zin in, want ik vind de muziek van Skillet heel tof. Er zitten nogal wat frustratieliedjes tussen, maar het leven is óók frustratie en onbegrip op heel veel momenten, dus laat me ervan genieten. Ik denk dat de rest ook tof wordt trouwens. Het leven is ook volgende week zelf met een vriendin het huishouden runnen. (Het leven is nu ook even heel erg gehoorschade oplopen omdat muziek soms alleen fijn is als het HARD is.. oh, ik hoop echt op heel veel emotie, zaterdag).
Verder ontdek ik ook heel erg dat ik me teveel fixeer op dingen en als dingen niet zo lopen als ik wil dat ik dan meen dat mijn hele wereld instort, maar dat is echt onzin. Het leven is vooral mooi als je leert om van elk moment te genieten. Als je dan al niet geniet van een stom klusje op zich, kun je er wel van genieten dat je het tenminste gedaan hebt. Het leven is ook niet continu je in alle bochten wringen om maar gewoon aardig gevonden te worden - of leuk, of lief, of..-. Soms is het heel erg goed om maar gewoon jezelf te zijn - wie dat dan ook is.

(Het leven is ook een rare opeensomming van wat het leven is, vandaag, op een regenachtige dag eind mei).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten