Pagina's

zaterdag 17 januari 2015

De Grote Opruimklus, deel 1.

Op dit moment heb ik, behalve vrijwilligerswerk én de drie verslagen die ik aan het herzien ben, niet zoveel nuttigs te doen. Toen bedacht ik me, geïnspireerd door andere blogs, dat het wel leuk zou zijn om de zolder op te ruimen. Je moet je een kleine zolder die bomvol staat met allemaal dozen voorstellen. In die dozen liggen de restanten van je jeugd - om het maar eens weemoedig uit te drukken. Die restanten ben ik dus aan het ordenen. Stiekem vind ik dat heel leuk. Ik vond kaarten (een hele doos vol: "Lieve E., 2 jaar alweer!"). Brieven (Die ik in groep 8 met mijn vriendin schreef, van penvriendinnen, van vriendinnen op de middelbare school en van de juf uit groep 6). En ik vond allemaal schooltroep: schriften, werkboekjes, mijn rapport, de werkstukken uit groep 7 en 8..
Al die dingen ben ik dus aan het uitzoeken. De leuke dingen gaan in mappen (zoals de brieven, want die gooi je niet weg). De kaarten bewaar ik wanneer er iets leuks of liefs opstaat. Of wanneer ze van een speciale persoon komen. Of wanneer ze heel mooi zijn. Maar een beetje rigoreus moet je zijn: dus ik heb ook veel oude schriften en repetitieblaadjes weggegooid.
Wat ik nu heb? Hier deel 1.

Werkstukken.

Brieven. Kleine. Grote. Lange. Korte. Het zijn er veel.

Zo deden we dat. Iedere dag een brief. Ik zal de tekeningen maar niet laten zien (flaporen enzo).

Massa's leuke/speciale/bijzondere kaarten ingeplakt.

Een oefening uit (denk ik) groep 6.

En nog zoiets.

Da's toch al best lang geleden. (Mijn moeder heeft de nieuwsbrieven van de kleuterschool bewaard).

Ladiedum. Groep 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten