Pagina's

maandag 2 september 2013

De dat-is-op-zich-niet-zo-erg-monologen.

Soms denk ik dat ik niet spoor.

Donderdag zat ik op station Amersfoort en er kwam een goederentrein langs. Dat is bijna elke week om dezelfde tijd het geval. Het zal wel zo horen.

Ik dacht: He bah, wat vervelend. Er komt een goederentrein langs. Soms ga ik dan voor mezelf ontleden wat daar nou precies vervelend aan is. (Zelf-acceptatie, dingen die eigenlijk heel raar zijn op je blog zetten). En ik probeer dan zolang mogelijk door te gaan.

- er komt een goederentrein langs. dat is op zich niet zo erg.
- die goederentrein is heel lang. dat is op zich niet zo erg.
- die goederentrein gaat langzamer rijden. dat is op zich niet zo erg.
- de goederentrein gaat zelfs remmen. dat is op zich niet zo erg.
- de goederentrein maakt geluid. dat is op zich niet zo erg.
- de goederentrein piept als hij remt. en dát is wel erg, want het is een heel vervelend geluid.

Soms weet ik wel zeker dat ik niet spoor.

1 opmerking:

  1. Nou, het is je in elk geval gelukt om mij vandaag weer te doen lachen. Ik was even al het geklaag van mensen op Facebook zat, maar door jouw stukje schoot ik spontaan in de lach.

    BeantwoordenVerwijderen