Pagina's

vrijdag 4 november 2011

Could have been & hoe fijn herfst is.

Toen ik afgelopen week in 'Les Misérables' aan het lezen was (onthoud me eraan dat ik nog ga bloggen daarover, want het is een enorme ervaring om zo'n enorm dik boek te lezen) realiseerde ik me ineens dat een bepaald genre van boeken nog helemaal niet bestaat. Er was een fragment (wat ik gedachteloos las, omdat het zo saai was) wat over Napoleon en Waterloo ging. En dat de wereld er misschien wel heel anders zou hebben uitgezien als Napoleon had gewonnen. Je weet maar nooit. Toen dacht ik ineens dat je prima boeken kunt schrijven daarover. Neem een gebeurtenis die de geschiedenis nogal veranderd heeft. Laat die gebeurtenis niet plaatsvinden in je verhaal. Of anders. En laat de toekomst dan heel, heel anders verlopen. In je verhaal natuurlijk. Dat bedoel ik met could have been.

En dan nu hoe fijn herfst is. Karamelpepernoten (lovely, echt!). En nieuwe pickwickthee: Karamel-peer & Chocolade-Mint (voor de after eight liefhebbers). Stel je dan voor dat je 's avonds de kaarsjes aandoet, een lieflijk muziekje opzet, een boek leest (of een tijdschrift, soms relaxter dan Les Misérables), een voorraad thee drinkt en een berg pepernoten wegeet. Dan is herfst toch allerongelofelijkst fijn?

Maar ik mis toch nog iets.. de blaadjes doen dit jaar namelijk echt heel erg hun best. En ik wil met mijn camera heel erg graag het bos in. Het is er alleen nog niet helemaal van gekomen. Dus. Dat miste ik nog. Soms moet je in die dingen dan maar gewoon snel verandering brengen!

3 opmerkingen:

  1. Dat genre boeken bestaat al wel! :)) Goed voorbeeld daarvan is 'Fin de Siècle' van Selden Edwards. Er zijn nog meer van zulke boeken, maar die weet ik zo niet op te noemen. En: leuk dat je terug bent! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, nog een: 'Making History' van Stephen Fry. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat flauw dat ik nooit eens iets nieuws verzin (a). Had er geen idee van. Maar die eerste titel klinkt wel bekend. Kga toch maar eens kijken - als ik les Misérables uitheb, wat nog lang gaat duren, vrees ik! En dank. Bloggen is toch wel een levensbehoefte geloof ik :).

    BeantwoordenVerwijderen