Pagina's

donderdag 6 november 2014

Hoe je pompoensoep, stokbrood en kruidenboter maakt.

Wat je niet ziet staan: 45 minuten laten rijzen na het kneden en 20 minuten bakken op 230 graden.

Dat moment dat je voor het eerst zelf stokbrood maakt.. nou!

Toen ik nog niet wist wat een heidens karwei het is om een pompoen 1.) doormidden te snijden (conclusie: ik ben niet sterk), 2.) te schillen (conclusie: ik heb geen geduld) en 3.) in stukjes te snijden (conclusie: ik heb nog steeds geen geduld).

Zelfgemaakte kruidenboter (roomboter, bieslook, peterselie, zout, peper & knoflook).

Pompoensoep in de maak. Vijf minuutjes ui + paprika + whatever you like to add to  your pumpkinsoup bakken. En dan 20 minuten samen met bouillon koken. En dan pureren.

Zo ziet stokbrood eruit als je het zelf maakt.

Eindresultaat. Eigengemaakt stokbrood + eigengemaakte kruidenboter + eigengemaakte pompoensoep.

Dit was een ambitieus project. Nu kun je ambitieus op twee manieren opvatten: echt ambitieus en sarcastisch ambitieus. De combinatie pompoensoep + stokbrood + kruidenboter valt in de tweede categorie. Wat namelijk je niet weet, als je deze foto's bekijkt, is dat het stokbrood niet zout genoeg was - en hoewel niet zoveel zout misschien wel gezond is, is het echt niet lekker. Ook wist je nog niet dat de pompoensoep te dik was (want mislukte croutons die al uit elkaar vielen toen ze maar een beetje warme soep over zich heenkregen). De smaak was dan wel weer goed. De kruidenboter was wel lekker, maar die had ik - natuurlijk - te lang in de koelkast laten staan, dus smeren? Ho maar.

Ik was zo actief aan het foto's maken tijdens het proces, dat ik het sneu vond voor mezelf om ze niet te posten. Dus. Vandaar.

1 opmerking: