Pagina's

zaterdag 18 juli 2015

Weekend = tijd om fijne dingen te doen.

Fijne dingen zijn veel fijner als je er geen zeeën van tijd meer voor hebt :). De komende weekenden zit ik vol met barbeques (wat wil je, met drie baantjes - waarvan er twee een zomervakantiebbq hebben). Dit weekend hoef ik niet zoveel. Beetje kleuren. Beetje lezen. Beetje in de tuin werken. Koekjes bakken. (En slapen.Want elke dag om zeven uur opstaan went nooit). Gelukkig heb ik over twee weken ook even vakantie. (Wel weer jammer dat een sociale vakantie niet mogelijk is: als iedereen vakantie heeft, is iedereen ook tegelijkertijd weg).

Peultjes zijn niet alleen lekker: ze zijn ook MOOI!

Ik heb gisteren wat onderhoudsarme plantjes gekocht die ik in m'n spreekkamer (haha!) neer ga zetten. Tijd voor wat kleur en vrolijkheid!

Tussen al het groen van de plantjes door: ik bakte gisteren koekjes met cranberry's. De grap is dat ik ze in hartjesvormpjes had gedaan en ze dus als hartjes eruit moesten komen, maar de liefde is lastig en dus zijn het gewoon uit de kluiten gewassen hompen geworden.

Oregano, baby-rozemarijn en lavendel en zojuist gezaaide koriander.

Beetje paprika- en peperplantjes. O ja en tijm en salie.

De Grote Rozemarijn en Aubergine.

Mijn moeder heeft een rozenstruik!

We eten frambozen van de struik.

Lathyrus. Lijkt dan weer heel veel op de peulenplantjes :)

De Frustratie-Courgette. Hij wil niet -_-.

4 opmerkingen:

  1. Fijne dingen zijn veel fijner als je er geen zeeën van tijd meer voor hebt :)

    Ik heb juist altijd dat wanneer ik heel erg druk ben met van alles, ik ook geen zin meer heb in de leuke dingen, omdat je al zoveel moet... Jouw benadering is veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, maar soms is het ook irritant dat je niet meer geniet van fijne dingen als je er wél veel tijd voor hebt :P Jouw benadering herken ik ook wel hoor. Doordeweeks doe ik alleen kleine leuke dingen die niet teveel moeite kosten :)

      Verwijderen
  2. Hier ook over 2 weken eindelijk vakantie.
    Uitslapen in het weekend lukt nooit. Ik ben steevast om zeven uur wakker. Ach...des te langer duurt mijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's waar. En na verloop van tijd zou uitslapen wel moeten lukken.. 't kost alleen altijd even tijd om in een ander ritme te komen.

      Verwijderen