Pagina's

maandag 10 juni 2013

A place of training and correction.

“If you think of this world as a place intended simply for our happiness, you find it quite intolerable. Think of it as a place of training and correction and it’s not so bad.”
- C.S. Lewis.


Deze heb ik vandaag op facebook geplaatst, omdat het een hele grote levenswijsheid is. Het leven is écht beter leefbaar als je moeilijke situaties als leerervaringen ziet. Het leven is ook beter leefbaar als je jezelf niet te hard pusht om dingen te verwerken of over dingen heen te komen. (Voorbeeld: Toen een vriendin van mij emigreerde, jaren geleden, vond ik dat ik dat niet erg mocht vinden. Maar waarom eigenlijk niet? Dat 'minder erg gaan vinden' hoeft niet van de ene op de andere dag, het mag ook een proces zijn). Dat dus. Zolang je bij ieder ding denkt aan wat je ervan kunt leren is het beter te overzien. (Niet alles zal te overzien zijn, natuurlijk - en van sommige dingen leer je niets en van andere dingen kun je wel wat leren, maar wil je dat niet).

2 opmerkingen:

  1. Wow, ik zag opeens herkenbare foto en dacht weer aan je mail. Ik mail je snel terug... zo'n shoot is keigoed idee :)
    Mooi verhaal, wijsheid heerst!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja, hij plaatste een plaatje van de kopfoto: jouw ketting! :D Benieuwd naar je mail en veel zin in shoot! :)

      Verwijderen